شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰

مشکل کمبود دارو به ویژه داروهای خاص در کشور به یک معضل اساسی تبدیل شده و این روند به خیلی از بیماران آسیب جدی وارد ساخته است .

اما شدت کمبود دارو در استان خوزستان نسبت به دیگر استان ها بیشتر است تا جایی که که سید شریف حسینی یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری انتقادی مشکل دارو در استان خوزستان را نسبت به سایر استانها بیشتر دانست و گفت : این مهم باید پیگیری شود که کم کاری از مسئولین استانی است یا از مسئولین کشوری ؟

البته این مشکل در هفتکل هم خود را نشان داد و کمبود دارو  در تنها داروخانه شبانه روزی هفتکل به اندازه ای است که حتی داروهای معمولی هم در آن یافت نمی شود .به همین دلیل شماری از شهروندان مشکل عدم وجود دارو را مطرح کرده و خواستار انعکاس آن شدند.

یکی از شهروندان در این باره با اشاره به مشکل کمبود دارو می گوید: در فاصله کمتر از ده روز ۲ بار بدلیل بیماری خود و فرزندم در ساعات بعداز نیمه شب به درمان بستر مراجعه کردم که در دفعه اول خودم دچار بیماری ریوی شده بودم که پس از ویزیت پزشک وقتی نسخه را  نزد داروخانه شبانه روزی بردم از ۴ قلم دارو نسخه ، ۲ قلم آن را  بیشتر دریافت نکردم.

وی در ادامه بیان داشت: یک هفته بعد به دلیل سرماخوردگی و تب فرزند ۴ ساله ام ساعت ۲ بامداد به درمان بستر مراجعه کردم و پس از ویزیت پزشک متأسفانه ۲ قلم از آن ۴ قلم داروی نسخه من در تنها داروخانه شبانه موجود نبود و در آن شب چون فرزند خردسالم تب شدید داشت شب پراسترسی را به صبح رساندم گرچه اجباراً داروهای ناقص را تحویل گرفتم به امید بهتر شدن حال فرزندم آنها را به او دادم و الحمدالله پس از دو ساعت حالش بهتر شد.

سوال این است چرا مسئولین شبکه بهداشت که وظیفه نظارت بر داروخانه ها را بر عهده دارند  و حتماً از این کمبود در تنها داروخانه شبانه روزی اطلاع دارند ، این کمبود را جبران نمی کنند. این سوال هزاران شهروندی است  که امیدواریم مسئولان شهرستان پاسخگوی آن باشند؟

در این شرایط حداقل انتظار این است در برخی اوقات  که دارو برای برخی بیماران ، شرط حیات است،  این مرکز جوابگوی بیماران بدحال باشد تا شهروندان عزیز با استرس و نگرانی ایام خود را  نگذرانند.

گفتنی است در گذشته که هفتکل یکی از بخشهای محروم استان بود حداقل در بخش دارو کمبود و مشکلی مشاهده نمی شد تا حدی که هفتکل جوابگوی برخی داروهای کمیاب برای بیماران خاص شهرهای اطراف هم بوده است.

گزارش از رضا مرادی خواه (گل سفیدی) / هفتکل نیوز


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار