اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
معاون استاندار:
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در زمینه مهار ریزگردها در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، گفت: علاوه بر آن در ابتدای امسال دولت نزدیک به ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای استان در پنج بخش مهار ریزگرها، احیا کارون، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، برق و آب و فاضلاب شهری داشته است و همه این آمار و ارقام نشان می دهد که اکنون زمان جهش و جوشش دوباره استان است.
فرامند هاشمی زاده، در مراسم گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس که امروز (شنبه، ۵ اسفندماه) در مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با بیان این که آنچه امروز کاشته ایم شاید سه تا پنج سال دیگر به بار بنشیند و نتیجه آن را شاهد باشیم، اظهارکرد: در مجموع ۳۰ میلیارد مترمکعب آب به خوزستان وارد می شد که از این مقدار حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب برداشت برای کشاورزی و برخی حوزه های دیگر بوده است.

وی افزود:  امروز این حجم آبی بنا به دلایل مختلف ازجمله خشکسالی، به ۱۶ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است با این وجود، حجم تولید محصولات کشاورزی در استان از ۵ به هفت، از هفت به ۱۰ و از ۱۰ به ۱۲ میلیون تن رسیده و امروز به یمن استفاده از نیروهای فنی مهندسی در بخش کشاورزی، ۱۶ میلیون تن محصول کشاورزی با همان حجم ۱۰ میلیارد مترمکعب آب، در استان تولید شده است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: تنها در دهه فجر امسال، ۴۸۵ پروژه به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شده است که عمده آن مربوط به بخش خصوصی و در زمینه های مختلف اشتغالزایی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات است و این کارها علی رغم بسیاری از مسائل و مشکلات، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مهار ریزگردها در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیاردتومان اعتبار تأمین شده است، گفت: علاوه بر آن در ابتدای امسال (۱۵ فرورین ۹۶) دولت قریب به ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای استان در پنج بخش مهار ریزگرها، احیاء کارون، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، برق و آب و فاضلاب شهری داشته است و همه این آمار و ارقام نشان می دهد که اکنون دوباره زمان جهش و جوشش استان است.

هاشمی زاده ادامه داد: بازار کار برای جوانان نیز در استان فراهم است و اجرای این طرح های بزرگ، کاهش ورودی دانشگاه ها و نیروهای موردنیاز در سطح استان، مؤید این امر است. از نظر ما زمینه کار بسیار روشن است هرچند بذر ناامیدی در میان دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاهی بیشتر شده اما امیدواری، زندگی را آسان می کند. برای آینده اشتغال خوزستان نیز در مجموعه مدیریتی استان بن بستی را نمی بینیم و همان طور که مهندسان از بن بست ها راه می سازند، ما نیز خود را در سطح کلان استان به این امر موظف می دانیم تا راه اشتغال را هموار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار