شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

شوشان - یوسف موندنی زاده الهی :

خداوند متعالی در اول سوره مبارکه عنکبوت می فرماید :

احسب الناس ان یترکو ان یقولوا امنا و هم لایفتنون..؟

معنای تحت اللفظی بسیار ساده و روشنی دارد که: آیا مردم خیال میکنند بصرف اقرار برایمان برایشان کفایت می کند و آزمایش و امتحان نمی شوند!؟

بواقع امثال ما چقدر بفکر دین و ایمان خود و عمل بآن هستیم ؟

شاید اعتماد و اعتقادمان ما بهمین نماز و روزه است ؛ که متاسفانه همین مهم راهم خیلی از ما یا اصلا بجای نمی آوریم و بعضی هم با غلط وغلوت ؛!؟

بگذریم امتحان خدا همیشه و برای همه مومنان جاری وساری است بخصوص در میان آنهایی که پست ومقامی و بواسطه آن مال وقدرتی دارند؛ قطعا امتحان این انسان ها سخت تر ودقیق تراست ؛

حال این پرسش ضروری بنظر می رسد که ؛ مدیران جامعه اسلامی که انشاالله مومن باشند! در این آزمون های الهی بخود نمره چند میدهند !؟ اصلا نمره قبولی می گیرند !؟

مردم ما لازم است بدانند که بر اساس حرف کارشناسانه و اقرار برخی سران قوای سه گانه برغم تحریم و مشکلات موجود اعتبارات نسبتا مناسبی برای ادارات و سازمان ها تخصیص می خورد ؛ پس اشکال از کجاست که یا پول را نمی توانند جذب کنند ویا در جاهای غیر ضرور بعضا هزینه می شود !؟

مدیری که بعداز چندین سال وبعضی شان چند دهه! هنوز در سیستم تحت مدیریتش اشکالات اساسی وجود دارد یا فقط وفقط برای حفظ ظاهر کارهای می کند و پول مردم استان را به باد می دهد چطور و کی باید او را پاسخگو کرد!؟

اقای استاندار محترم آقایان بزرگان محترم استان شما رو بخدا بس نیست تعارفات و بعضا رفیق بازی!!؟ ایکاش افراد حزبی از رو اصول و موفقیت ها انتصاب می شدند!؟

آقایان مگر اعتقادات ما تغییری کرد و خدای ناکرده اسلام امروزی با معارف اهل البیت علیهم السلام فاصله گرفته مگر یادمان نداده اند حضرت امیر در جواب تقاضای عقیل آتش در دستش نهاد! نکند یادمان رفته امام حسین برای انحراف در دین پیامبر اعظم لگدمال کفار گشت؛ چه شد که در کمتر از سی و چند سال بعد از پیامبر سیدی شباب اهل الجنه را به تیر و تبر پیکر مطهرشان پاره پاره شد!؟

آقایان این انقلاب و حکومت شیعه به ثمن بخس به ما نرسیده که بین خودمان مناصبش را تقسیم کنیم! انقلاب بهای خون هزاران عالم شیعه و بهترین جوانان این آب و خاک بود و هست ؛ مگر ارثیه من و شماست که هر طور میل مان کشید پست و مقام هایش را هبه کنیم !؟

مگر در معارف ادینی ما نیامده: هر کس فرد نالایقی را به منصبی بگذارد خیانت کرده! خدایش با این همه سفارشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری چرا چراغ راه مان نمی کنیم؟ اینکه فرموده اند مدیر انقلابی و جهادی  و پیشکسوتان جهاد و شهادت...

واقعا چند درصد مدیران را با چنین سوابقی انتخاب می کنیم !؟

آقایان حتی اگر آنها خطا کنند حتما شما پیش خدای متعال و شهدای اسلام باید پاسخگو باشید !

متاسفانه مدیریت در خوزستان بعضا شاخصه های جالبی به جامعه معرفی کرده که هیچ عقل و منطقی آنرا نمی پذیرد مثلا مدیران چند دهه ایی! یا مدیران باتخصص های همگانی! برخی هم که با هر دولتی و استاندری و مدیر ارشدی  کار می کنند ولو هر خطا و گناه و خیانتی مرتکب شوند!؟ دیگه از برخی مدیران بی اخلاق و سست اعتقاد نگویم؟ آقایان چرا ؟

مگر یادمان رفته وصیت امام (ره) و شهدا چه بود!!؟

نگارنده به سهم خود از باب امر به معرف وبه دینی که همرزمان شهیدم به ما سپرده اند تلاشم را می کنم و معتقدم مدیران ارشد ما نیاز به مشورت های جدی و بی تعارف دارند ! و اعتقاد دارم تعهد رکن و ستون اصلی مدیریت است که متاسفانه برخی نه تعهد واقعی دارند و نه حتی تخصص کاری!؟ و چون حفظ نظام از اوجب واجبات است بدون تعارف سخن خواهم گفت.

ادامه دارد

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سلامت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
comment
0
0
comment احسنت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار