اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
معاون استاندار خوزستان خبر داد:
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: برای آبرسانی به کانون‌های گرد و خاک خوزستان، تامین سالیانه 600 میلیون مترمکعب آب پیش‌بینی و درخواست شده است.
فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به جلسه اخیر استاندار خوزستان و معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور دستور تأمین حق‌آبه‌های زیست محیطی و همچنین آبرسانی به عرصه‌ها و کانون‌های گرد و خاک خوزستان را صادر کرده است و در جلسه یاد شده نیز میزان آب مورد نیاز برای آبرسانی به کانون‌های ریزگرد مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به هفت کانون گرد و خاک استان خوزستان که شامل 350 هزار هکتار عرصه طغیان ریزگردها هستند، به حدود 600 میلیون مترمکعب آب نیاز است، که اکنون درخواست تامین این حق‌آبه توسط وزارت جهاد کشاورزی داده شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: در واقع بسته به نیاز و فعالیتی که در هر کدام از این عرصه‌های گرد و خاک صورت می‌گیرد، این نیاز آبی برآورد شده است و این آبرسانی به شکل دائمی نیست بلکه متغیر است.

هاشمی‌زاده افزود: این 600 میلیون مترمکعب آب، در سال به هفت کانون داخلی گرد و خاک خوزستان رسانده خواهد شد و برای فعالیت‌های مختلف و کاربری‌های متفاوت از جمله مرطوب‌سازی و نهال‌کاری و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای عملیات مقابله با گرد و غبار در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز گفت: از سال گذشته این عملیات آغاز شد و مقرر شد که در سطح 42 هزار هکتار، عملیات‌های نهال‌کاری، مرطوب‌سازی و ... انجام شود که تا پایان سال جاری باید 19هزار هکتار نهال‌کاری در این عرصه‌ها صورت بگیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: این عملیات در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت تا در مجموع عملیات مقابله با ریزگردها در این 42 هزار هکتار، در سال آینده پایان یابد. 


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار