اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
وزیر علوم در خرمشهر:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر وجود ۴۲ پارک علم و فناوری در کشور به منظور ارتباط با صنعت و ایجاد ثروت‌آفرینی، گفت: پذیرش دانشجو از دیگر کشورها از برنامه‌های وزارت علوم است.
 منصور غلامی صبح امروز در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در کنار مدیریت دانشگاه برنامه‌های راهبردی مرور خواهد شد تا وزارت علوم برای رسیدن به اهداف از آن حمایت و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: بحث روابط بین‌الملل یکی از برنامه‌هایی است که هم در برنامه ششم توسعه مدیریت اجتماعی کشور و هم در وزارت علوم به آن تأکید شده است که یکی از این اقدامات، پذیریش دانشجو از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در استان خوزستان به ویژه خرمشهر به دلیل نزدیکی‌ از نظر مسافت و بعد فرهنگی زمینه برای جذب دانشجویان عراقی فراهم است.

وی افزود: اگر دانشگاه در زمینه جذب دانشجویان موانع دارد، ما به آن کمک خواهیم کرد تا این دانشگاه تخصصی، خدمات آموزشی و پژوهشی ویژه فنون دریایی را آموزش دهد.

غلامی با تأکید بر ارتباط علم با صنعت، عنوان کرد: در مجموعه دانشگاه در ارتباط با صنعت و به کارگیری دانش برای ثروت آفرینی تحول خوبی ایجاد شده است و ما در این رابطه ۴۲ پارک علم و فناوری را در کشور داریم.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری زمینه ورود علم و فناوری و ایده‌های حاصل از تحقیقات علمی به بخش صنعت است، البته وزارت صنعت و بخش‌های خصوصی نسبت به محققان اقبال خوبی نشان داده‌اند و نتایج تحقیقات نشان دهنده ارتباط خوب است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وابستگی ما در دانشگاه‌ها نسبت به خارج هر چقدر که کمتر باشد، تولید و اشتغال ما در داخل بیشتر می‌شود و دانشگاه در منطقه و در سطح کشور برنامه اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند و وزارت علوم به صورت جدی از آن حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: ارتباط بین‌المللی ما اکنون در حال توسعه است، بر همین اساس امکان استفاده از اساتید خارج از کشور به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت در دانشگاه‌های داخل وجود دارد، البته از داخل نیز برای استفاده از ظرفیت‌های علمی دکترای خود را به دیگر کشورها اعزام می‌کنیم.

غلامی عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح جامع و بین‌الملل نشان می‌دهد که اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند و افراد زیادی را در حوزه خود دارند، از تعداد ظرفیت‌سازی اشتغال آنها آماری وجود ندارد، اما رقم درآمد آنها قابل توجه است و این برای توسعه کسب و کار و ورود جوانان به این حوزه جای امیدواری است.


/فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار