اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه از طرح ملی طراحی و ساخت پمپ های سرچاهی میله ای و کششی (SRP) در اهواز دیدن کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه بازدید از این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: پمپ های سرچاهی از پمپ های اصلی مورد نیاز مناطق نفتخیز کشور است که با توجه به کم شدن فشار چاه ها باید از این پمپ ها استفاده شود.

ابراهیم حاجی دولو افزود: این پمپ ها پیش از این از خارج وارد می شد ولی در 2 سال اخیر تقاضای آن از طرف وزارت نفت در قالب 10 قلم کالای استراتژیک وزارت نفت مطرح شد.

وی بیان کرد: یکی از این اقلام پمپ های سرچاهی بود که دانشگاه شهید چمران اهواز به ارایه پروپوزال برای طراحی و ساخت این پمپ ها اقدام کرد.

حاجی دولو ادامه داد: در یک فرآیند رقابتی با چندین شرکت مختلف سازنده این پمپ ها، دانشگاه چمران از نظر توان علمی و تکنولوژیکی و توان تولید واجد شرایط شناخته شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قرارداد ساخت این پمپ ها در سال 1395 با دانشگاه شهید چمران منعقد شد و از آن زمان تاکنون 2 پمپ ساخته شده که یکی از آنها تحویل کارفرمای شرکت ملی مناطق نفت خیز شده و از پروژه های مهم و ملی است.

وی افزود: پمپ های سرچاهی مکش نفت از داخل چاه ها و افزایش تولید چاه را به عهده دارند، چون مخازن ما در نیمه دوم عمر خود هستند و تولید آنها کاهش یافته است.

حاجی دولو ادامه داد: این طرح نشان می دهد دانشگاه های خوزستان به ویژه شهید چمران اهواز توان علمی و تکنولوژیکی و تولیدی لازم را برای تامین نیازهای فناوری صنایع منطقه دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: دانشگاه چمران اهواز بیشتر توان علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و طراحی را ارایه می دهد و برای ساخت تجهیزات از ظرفیت های تولیدی استانی استفاده شده است.

وی اظهار کرد: نخستین پمپ تولید شده آذر امسال در نمایشگاه نفت خوزستان توسط آقای مهندس بی طرف رونمایی شد.

معاون طرح و توسعه دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: 230 میلیارد ریال هزینه برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شد.

حمید رضا غفوری بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز تنها دانشگاهی بود که به عنوان سازنده پمپ از طرف شرکت نفت پذیرفته شد.

وزیر علوم صبح دوشنبه در سفری 2 روز از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد، و پس از ورود با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ، با این شهیدان تجدید میثاق کرد.
شرکت در جلسه شورای اداری خرمشهر از جمله برنامه های دیگر برنامه های وزیر علوم بود.

آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی خیرساز، ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز، افتتاح مرکز آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، نشست با تشکل‌های دانشجویی، افتتاح دانشکده عمران و محیط ‌زیست، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و شرکت در جلسه شورای دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله برنامه های روز نخست سفر وزیر علوم است.

در دومین روز سفر وزیر علوم به خوزستان نیز دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی و سرای پژوهش دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان سه‌شنبه به بهره برداری می رسند.

وزیر علوم سپس از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان دیدن کرده و نشستی نیز با اعضای هیات ممیزه و شورای این دانشگاه خواهد داشت. 

دکتر غلامی در ادامه به شوشتر سفر خواهد کرد.

/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار