اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶

عضو شورای شهر اهواز گفت: انتخاب شهردار حق شورا بوده و اولین وظیفه شورا بعد از به رسمیت شناختن انتخاب شهردار است.

حسین حیدری امروز اظهار کرد: قطعاً شورا با توجه به موقعیت حساس شهر اهواز به عنوان یک کلانشهر و مرکز یک استان سوق الجیشی و استراتژیک با ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالا، یک شهردار قوی و مجرب و متخصص انتخاب خواهد کرد.

وی در مورد علت تشکیل جلسات غیررسمی اعضای منتخب در محل شورای شهر گفت: در دو هفته گذشته اخباری مبنی بر تشکیل جلساتی با حضور بعضی از اعضای منتخب در خانه‌ها و یا مکان خاصی در سطح شهر پخش شده بود که صرف نظر از صحت و سقم چنین اخباری لازم دیدیم که دوستان جهت تبادل نظر و هماهنگی بهتر جلسات غیررسمی را با حضور تمام اعضا، در محل شورای اسلامی شهر برگزار کنیم.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: با توجه به آغاز کار شورا در 12 شهریورماه تا آن زمان جلساتی برگزار کرده و به موضوعاتی از قبیل بررسی برنامه پنج ساله شهرداری و تدوین برنامه چهار ساله توسط شورای شهر تا زمان آغاز رسمی کار شورا و همچنین چگونگی تعداد کمسیون‌ها، تعیین شاخص‌هایی برای اعضای کمسیون‌ها و تعیین شاخص‌های هیئت رئیسه و شهردار پرداخته شود.

به گزرش فارس ، وی ادامه داد: در جلسات غیررسمی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط با نخبگان جامعه شهری اهواز و تعامل با رسانه‌ها و مطبوعات و همکاری آن‌ها با شورا پرداخته خواهد شد.

حیدری علت حضور شهردار در یکی از جلسات غیر علنی شورا را ابهامات ایجاد شده در برگزاری زودهنگام مناقصات و مزایده ها عنوان کرد و گفت: در جراید بعضی از مزایده‌ها و مناقصات شهرداری مشاهده شد که ابهاماتی برای اعضای منتخب به وجود آمد که علت برگزاری این مناقصات به صورت شتاب زده و عجولانه چیست که شهرداری اهواز تصمیم دارد قبل از آغاز به کار شورا این قراردادها بسته شود که در جلسه دوم این موضوع مطرح و پیرامون آن بحث شد.

وی عنوان کرد: اعضای شورا در جلسه با شهردار از وی خواستند با توجه به اینکه در مورد قراردادهای خدمات شهری با پیمانکاران فعلی که بعضاً شش ماه تا یک سال باقی مانده و این قراردادها نیز هنوز به قوت خود باقی است برگزاری این مناقصات را تا آغاز به کار رسمی شورا به تأخیر اندازد که وی پذیرفت این کار به آن زمان موکول شود.

این عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به این پرسش که آیا اعضا از گزارش عملکرد شهردار راضی شده و وی ابقا خواهد شد گفت: گزارشی که شهردار اهواز داد باید مورد بررسی قرار گیرد و از پروژه‌هایی که نام بردند و اظهار داشتند در زمان خودش اجرا شده بازدید و تاریخ آغاز و خاتمه آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع در زمان وی کارهای خوبی صورت گرفت و در مقایسه با چهار سال گذشته که شهرداران متعددی در طول این مدت آمدند و رفتند عملکرد کتانباف خوب بوده و از تلاش و زحمات وی تشکر می‌شود.

حیدری گفت: انتخاب شهردار حق شورا بوده و اولین وظیفه شورا بعد از به رسمیت شناختن انتخاب شهردار است، که این موضوع نیاز به تحقیق و دقت کافی داشته و به وقت خود شورا به آن می‌پردازد.

وی افزود: شهردار فعلی هم می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که شورا نحوه مدیریت و توانمندی وی را مورد بررسی قرار خواهد داد و از خبرنگاران و رسانه و مطبوعات درخواست داریم که از گمان زنی‌ها و نام بردن بعضی از افراد تا رسیدن به وقتش خودداری کنند و در این موضوع شورا را یاری دهند.

این عضو شورای شهر اهواز به دیدار چند روز گذشته اعضای شورا با استاندار اشاره کرد و ادامه داد: در آن دیدار هر کدام از اعضا به تناسب موضوعات، نظرات خود را پیرامون اختیارات و وظایف شورا و مشکلات شهر اهواز ابراز داشتند و از استاندار خواستند که شورا را در راستای حل این مشکلات یاری کند.

وی همچنین عنوان کرد: در آن جلسه استاندار اعلام کرد که در کار شورا دخالت نمی‌کند و شورا باید خودش در مورد اداره شهر و مدیریت شهری و وظایف مربوطه تصمیم‌گیری کند.

 

حیدری در پایان گفت: همچنین از استاندار درخواست شد به قائم مقامی شورا و به عنوان استاندار دستورات لازم را در جهت موکول شدن انجام بعضی از امورات و مناقصات و مزایده‌ها تا آغاز کار شورا به‌منظور نظارت بهتر و بیشتر شورا بر عملکرد شهردار صادر کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار