شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۴

 

شوشان : در ميان اخبار اخیر سايت هاي خبري، چشمانمان به يک تيتر عجيب افتاد : دلايل افزايش 10 درصدي قيمت پودر شوينده اعلام شد! راستش تا ديروز فکر مي کردیم که در روزگار گل و بلبل فعلي کشور، هيچ چيز از جمله گراني، دليل نمي خواهد؛ ولي با اين خبر کمي اميدوار شدیم که گاهي مسئولان زحمتکش و پر تلاش نه تنها مي توانند گراني ها را تکذيب کنند، بلکه مي توانند بعد از تکذيب، دلايل گراني را به اطلاع مردم عزيز برسانند.

واقعا چرا ما از اين همه توانايي مسئولان غافل مانده بوديم؟!

بر اساس خبرها، معاون سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان با تائيد خبر افزايش قيمت پودر شوينده در بازار گفت: بر اساس اسناد و مدارک ارايه شده از سوي واحدهاي توليدي و نيز به دليل افزايش نرخ رسمي ارز از 1150 تومان به1226 تومان، با افزايش 10 درصدي قيمت پودر شوينده موافقت شد.

دلايل واقعا قانع کننده اي بود! مهم تر از آن، اينکه به اين ترتيب مي توان براي هر کالايي هم از همين دلايل استفاده کرد!

در ميان اخبار اين خبر هم وجود داشت که بر اساس گزارش بانک مرکزي در هفته منتهي به 18 فروردين 1390 به نسبت هفته مشابه سال قبل، لبنيات 5/44 درصد، تخم مرغ 3 درصد، برنج 1/30 درصد، حبوبات 3/47 درصد، ميوه‌هاي تازه 3/23 درصد، سبزي‌هاي تازه 9/94 درصد، گوشت قرمز 8/45 درصد، گوشت مرغ 2/39 درصد، قند و شکر 31.8 درصد و روغن نباتي 4/19 درصد گران‌تر شده است. حالا با توجه به نوع دليل يابي براي گراني شوينده ها، براي گراني هر کدام از اين محصولات نيز مي توان به طريق زير دلايل خيلي قانع کننده تراشيد:

گراني لبنيات : بر اساس شيوه جديد شير دوشي از گاوهاي محترم که در سال جديد به جاي يک دست با دو دست صورت مي گيرد و نيز به دليل افزايش نرخ رسمي ارز از 1150 تومان به 1226 تومان، افزايش 5/44 درصدي قيمت لبنيات کاملا بجا و شايسته است!

گراني تخم مرغ : بر اساس زحمات بي شائبه مرغ هاي تخم گذار عزيز ارايه شده در زمان پرتاب تخم مرغ و نيز به دليل افزايش نرخ رسمي ارز از 1150 تومان به1226 تومان، افزايش قيمت تخم مرغ در اين حد ظلم مضاعف به مرغ ها بوده و مسئولان بيشترتر گران شدن اين محصول را عين عدالت مي دانند.

گراني برنج : بر اساس استدلال هاي وارد کنندگان برنج مبني بر اينکه سود بيشتر خيلي خوب تر است و نيز به دليل افزايش نرخ رسمي ارز از 1150 تومان به 1226 تومان، افزايش قيمت 30 درصدي قيمت برنج، نوش جان وارد کنندگان !

گراني گوشت قرمز: بر اساس اسناد و مدارک ارايه شده از سوي قصاب محله يکي از مسئولان که نرخ گوشت را فقط او مي داند و نيز به دليل افزايش نرخ رسمي ارز از 1150 تومان به 1226 تومان، با افزايش 45 درصدي قيمت گوشت از زحمات قصاب مورد نظر تقدير و قدرداني شده است و به همين دليل کاملا اين افزايش قيمت منطقي است...

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار