شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
تولیدات تئاتر خوزستان همراه با دغدغه های مردم است؟
نداشتن مخاطب از موضوعات چالشی و جدی تئاتر استان خوزستان است. جملات «حوصله دیدن تئاتر را ندارم» و «دل خوش می خواهد» بیان بی تعارف چنین ذهنیتی است.
یکی از وظایف ذاتی هنر این است که آئینه زندگی و مسائل مردم باشد. به اعتقاد بسیاری از علاقمندان به تئاتر، تولیدات این حوزه همراه با مسائل روز و مشکلات استان و مردم نیستند.

مسائل جدی و مهمی که این روزها گریبان همه ساکنان خوزستان را گرفته اند از جمله، پدیده گرد و خاک، بیکاری، مشکلات زیست محیطی، مسائل مربوط به آب و ... از موضوعات جدی هستند که همه شهروندان خوزستانی درگیر آن هستند. اما آیا چه مقدار از تولیدات در بخش های فرهنگی مخصوصا در حوزه ی تئاتر به این موضوعات اختصاص دارند؟

بسیاری از فعالان تئاتر در خوزستان در دو بخش فارسی و عربی می گویند وقتی زیرساخت و حمایت لازمی از تئاتر نباشد نباید انتظار زیادی از این حوزه داشته باشید. آنها معتقدند امنیت شغلی ندارند و فضای بی انگیزگی بر کل تئاتر استان مستولی شده است و به همین دلیل نباید انتظار کارهای حرفه ای یا مردمی را داشته باشیم.

در مقابل، برخی دیگر می گویند در نهایت اندک حمایتی که وجود دارد نیز باعث نشده تئاتر را به سمت دغدغه های مردمی بکشد و یک هنرمند تحت هر شرایطی باید به وظیفه ی ذاتی خود یعنی بیان دغدغه های مردم از زبان هنر بپردازد.


/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار