شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
هفته زن؛ زن، خودباوری، مهارت‌آموزی، تولید و اشتغال
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی زنان از جمله مولفه‌های مهم در توسعه پایدار است، تاکید کرد: زنان شاغل، فرزندان توانمند، موفق و مستقل تربیت می‌کنند.
روانه سلحشوری با تبریک روز زن و مادر و گرامیداشت این هفته، گفت: پاسداشت مقام زن پاسداشت انسان است؛ نامگذاری نخستین روز این هفته به نام زن، خودباوری، مهارت‌آموزی، تولید و اشتغال نشاندهنده ضرورت توانمندی زنان در جامعه امروز است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتقای توانمندی زنان مستلزم خودباوری در آنهاست و اعتماد به نفس بالا لازمه موفقیت این قشر در جامعه است.

وی با بیان اینکه توانمندی زنان از جمله مولفه‌های مهم در توسعه پایدار است، اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده یکی از پایه‌های توانمندی زنان اعتماد به نفس در آنهاست؛ حمایت اجتماعی، عاطفی و خود ارزشمندی موجب توانمندی اقتصادی، جسمی و روانشناختی در زنان می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جامعه باید به گونه‌ای با زنان رفتار شود که توانمندی آنها روزبه روز افزایش یابد، اظهار کرد: اگر زنان بتوانند به خودباوری برسند می‌توان در آینده جامعه‌ای توانمند و نسلی قدرتمند را تربیت کرد.

سلحشوری با بیان اینکه تحصیل در صورتی که منجر به توانمندی و آگاهی شود و اشتغالی که استقلال مالی را به همراه داشته باشد از مولفه‌های اثرگذار در خودباوری زنان است، گفت: اشتغال به زنان استقلال، اختیار و قدرت تصمیم‌گیری می‌دهد؛ نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد تحصیلات زنان ارتباط  مستقیمی با بهداشت و سلامت خانواده دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مادران توانمند دختران موفقی در آینده تربیت می‌کنند، افزود: طبق تحقیقات انجام شده زنان شاغل، فرزندان توانمند، موفق و مستقل تربیت می‌کنند چراکه فرزندان از کودکی مسئولیت‌پذیر پرورش می‌یابند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار