شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷

شوشان : بعد از ادغام چند وزراتخانه به تصویب مجلس شورای اسلامی و بر اساس سیاست کوچک سازی دولت بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه 3 وزراتخانه تعاون و کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام شده و شیخ الاسلامی که پیش از این وزیر کار و امور اجتماعی بود به عنوان وزیر این وزارتخانه جدید به مجلس معرفی شد.

شیخ الاسلامی همان ابتدای کار خیال خود را بابت انتخاب مدیران کل استان راحت کرد و در حکمی یکسان تمامی مدیران کار و امور اجتماعی استان را به عنوان مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منصوب کرد. انتصابی که توسط نمایندگان به چالش کشیده شد. از سوی دیگر با ادغام وزرات بازرگانی و صنعت و معدن تحت عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت اکثر مدیران کل بازرگانی استان به صدارت مدیریت جدید در استان رسیدند. اما روی این سخن مربوط به ادغام وزرات راه و ترابری و مسکن و شهرسازی است. عملکرد چند ماه پس از ادغام  نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نشان از این دارد که او قصد دارد با ارزیابی دقیق تر و با طمانینه بیشتر در  انتخاب مدیران جدید به تصمیم برسد. در این میان یکی از استان های سخت نیکزاد برای انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی جدید استان خوزستان است.

از سویی منوچهر رحمانی مدیرکل فعلی راه و ترابری خوزستان را باید یکی از مدیران زحمتکش، پرتلاش اما در عین بی حاشیه استان نام برد. بی تردید رحمانی یکی از عمل گراترین مدیران استان است. او به فرموده مقام معظم رهبری کار و کار و کار را سرلوجه برنامه های خود قرار داده است. شاید به همین خاطر باشد که از ابتدا این مدیرکل به تعداد انگشتان دو دست هم گفتگو با مطبوعات و یا خبرگزاری های استان نداشته است.در جلسات کارگروه های مختلف استان مدیری است که کوچک ترین مقاومتی در خصوص تصمیم اکثریت اعضا نمی گیرد و اکثر اوقات با گفتن کلمه چَشم نظر استاندار خوزستان را به عنوان نماینده عالی دولت صائب می داند. او از جمله مدیرانی است که بیشترین تعامل را با نمایندگان مجلس، مدیران و فرمانداران دارد که در خبرها آمده بود که از سوی استاندار خوزستان بر اساس شاخص های ارزیابی به عنوان مدیرکل نمونه خوزستان در سال 90 معرفی شد.

از دیگر سو مهندس نصراله دهقانی مدیرکل مسکن و شهرسازی خوزستان نیز یکی از مدیران استخوان خرد کرده در عرصه مدیریتی، مدیری که هنر خود را در بازسازی بم برای همه ناظران به اثبات رسانید است. پیگیری های شبانه روزی و مستمر او برای تکمیل پروژه  ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر که تا قبل از وی از پیشرفت محسوسی برخوددار نبود نیز را باید یکی از افتخارات این مدیر باتجربه دانست. اظهار رضایت مکرر نیکزاد که یکی از وزرای سختگیر و سختکوش کابینه احمدی نژاد است از عملکرد دهقانی در بخش مسکن مهر استان را نیز باید در زمره هنر مدیریتی مهندس دهقان دانست.

پیشقدم شدن او در اهدای زمین به عبدولی قهرمان اندیمشکی کشتی جهان در زمانی که این قهرمان از اکثر مدیران قطع امید کرده بود نیز هیچگاه از خاطر ورزشکاران و دوستداران ورزش نخواهد رفت. به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی تصمیم دشواری در گزینش یکی از این دو مدیرکل به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی دارد. حال که این انتصاب به یک ضرورت تبدیل شده است به وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان توصیه می شود از تحارب گرانبهای این دو عزیز تحت هر عنوان حداکثر استفاده را ببرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار