شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱

روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است: پزشکان باید شرایط کمبود دارو و مشکلات اقتصادی کشور را درک کنند و از تجویز بی مورد دارو برای بیماران خودداری نمايند. علیرضا مرندی این را هم گفته که کمبود دارو در زمان حاضر واقعیتی است که مردم آن را حس می کنند.

متاسفانه این گفته دکتر مرندی که خود از دولتمردان اسبق و آگاه به امور دارو و درمان است واقعیت دارد و یکی از انتقادهایی که به برخی پزشکان وارد است همین تجویزهای بی مورد داروست. اینکه می گوئیم بي مورد یک حرف غیر کارشناسی و غیر تخصصی نيست زیرا بیماران به عینه متوجه می شوند خیلی وقت ها بخصوص از طرف پزشکان عمومی داروهای زائد نوشته می شود که پزشکان متخصص آنها را رد می کنند.

 

واقعیت تلخ اینست که برخی از پزشکان با داروخانه های مورد نظر خود قرار و مدار دارند و بیمار را مکلف می کنند از فلان داروخانه داروها را تهیه کند که علت تجویز بی رویه دارو در اینجا مشخص می شود. همچنین برخی پزشکان بیماران را مکلف به گرفتن سونوگرافی یا آزمایش از آزمایشگاه های بخصوصی می کنند که برگه تبلیغ آن روی میزشان قرار دارد. لذا از دانشگاه علوم پزشکی این انتظار می رود که بر این اساس نظارتی بر کار پزشکان داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار