شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
محمدسعید بهوندی/ به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری

هر جا که انسان نسبت به طبیعت از خود جفا در هر شکل و اندازه و به هر دلیل و بهانه نشان داده است، در حقیقت مستقیماً به جنگ با آسایش و آرامش خود رفته است. زیرا از آغاز هستی تاکنون طبیعت؛ دوستی، دلسوزی، خیرخواهی و خدمت بی منت! خویش را به بنی نوع انسان در تمامی گستره ی خاک، آرام و بی هیاهو انجام داده است و هر کجا انسان با این موهبت زیبای الهی از در صلح و دوستی و ارتباط سالم و مسئولانه درآمده است، مزد و نتیجه ی بی نظیر و آرامش بخش آنرا در زندگی خویش به بهترین شکل ممکن لمس کرده و چشیده است.

در طبیعت زیبای الهی، درختان از بارزترین نمونه ی موجودات زنده در ایجاد فضا و هوایی پاک و لذتبخش برای تنفس و حیات دیگر موجودات خصوصاً انسان ها هستند و حیات و نشاط کره ی زمین بدون وجود و حیات مطلوب درختان امری تقریباً محال است. بنابراین وظیفه ی انسانی و واجب بشر در حفظ و نگهداری و از آن مهمتر کاشت بدون وقفه ی درختان، خصوصاً در مناطقی که به هر دلیل و از جمله دستِ تطاول و تخریب خودِ او(انسان) موجب نابودی آنها شده است، در امروز( ۱۵ اسفند ماه ) که بنام روز درختکاری نامیده شده است، قابل یادآوری و تذکر جدی برای همه ی مردم، دولت و از جمله سازمان ها و دستگاههایی که مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه مسئولیت دارند، می باشد. خصوصاً در موضوع مهم و گسترده ی ریزگردها در استان خوزستان و چندین استان دیگر کشور، که بصورت جدی حیات انسان و تمامی موجودات را به نحو وحشتناکی هر لحظه به نابودی بیشتر نزدیک می سازد.!

مهربانی با طبیعت و درختان، در حقیقت ارج نهادن به ارزش حیات سالم، آرام و شرافتمندانه ی انسانی است. مهربانی با انسان بدون مهربانی با طبیعت و درختان امری ناکافی و ابتر است. اگر خواهان سلامت و آرامش جدی و شایسته ی بشر بر روی کره ی خاکی هستیم، ناگزیر از مهربانی بیشتر و مسئولانه تر با درختان می باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار