اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ؛
آبادان - شوشان ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت : نیازهای فرهنگی هنری و مذهبی مردم باید شناسایی شوند و فضاهای فرهنگی می توانند بعنوان راه حلی در مسیر آرامش گام بردارند.
شوشان آبادان ؛ همایون قنواتی امروز سه شنبه در نشست با مدیران فرهنگی هنری ،سازمان تبلیغات اسلامی ،کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند اظهار کرد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اجرای برنامه های فرهنگی هنری در سال آینده ،برنامه ها با هم اندیشی و همکاری ادارات ،سازمان ها و ارگان های مرتبط صورت می پذیرد و سازمان منطقه آزاد اروند از حالت متولی گری اجرای برنامه ها خارج و در بحث هماهنگی و نظارت اقدام خواهد کرد .
قنواتی ادامه داد : حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با برنامه های فرهنگی و هنری با توجه به تخصص و ماموریت محموله و حضور نزدیک در زمینه پتانسیل ها و نوع فعالیت های مورد نیاز جامعه ،تاثیرات بهتری در منطقه آزاد اروند ایجاد می کند .
وی از آغاز به کار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در آینده نزدیک در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت : طبق مذاکرات صورت گرفته با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد بزودی در منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز می کند و با شروع بکار این تشکل سازمان یافته همگی می توانند از آن بهره مند شوند که بودجه هایی نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند  در راستای گسترش فعالیت های آن اختصاص خواهد یافت .
قنواتی نقش مراکز دینی و مساجد را در جامعه بسیار با اهمیت دانست و  بیان کرد : با توجه به اینکه نوع مشکلات جامعه بیشتر رفتاری است و برنامه هایی که اجرا شده است موجب تغیررفتار نشده ، از این رو با هدفمند کردن برنامه در راستای نیاز جامعه در مساجد و مراکز دینی  باید برنامه هایی انجام شود که تغییر رفتار در آن دیده شود ناهنجاری ها را می توان با اجرای برنامه های فرهنگی هنری ترمیم کرد .
مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه شکل برنامه ها باید با توجه به نیاز جامعه و مخاطب تغییر پیدا کند افزود : جامعه مدرن امروز ،جامعه ای پر از حرکت ،تنش و استراب است و آرامش واقعی در آن کمرنگ شده است که این موضوع با جامعه دینی که در آن حضور داریم فاصله دارد .
قنواتی افزود: نیازهای فرهنگی هنری و مذهبی مردم باید شناسایی شوند و فضاهای فرهنگی می توانند بعنوان راه حلی در مسیر آرامش گام بردارند.
وی به آمار و راهکارهای رشد و توسعه فعالیت ها و تاثیرگذاری آن برجامعه هدف اشاره کرد و  افزود: طی مذاکرات و برنامه ریزی های صورت گرفته با  یک تیم تحقیقاتی و مطالعاتی شورای فرهنگ عمومی کشور، مطالعاتی در زمینه های مختلف اجتماعی  در منطقه آزاد اروند در حال انجام است که با پایان این سری از مطالعات می توانیم چشم انداز و برنامه های بهتری در سطخ منطقه به اجرا در آوریم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت : برنامه ها در فعالیت های فرهنگی ،هنری و دینی  باید طوری نوشته شود که تمامی جامعه را در بر گیرد و مختص قشر خاصی نباشد .

همچنین در ابتدای این جلسه ، رئیس امور هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت :مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان یکی از پتانسیل های قوی و موثر در منطقه آزاد اروند می باشند که می توانند در موضوعات فرهنگی ،هنری و اجتماعی تاثیرات بسزایی داشته باشند .
حمید بحرینی افزود: با برنامه ریزی دقیق  و حضور پر رنگ مساجد  و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان اثرات مطلوبتری در جامعه در زمینه های فرهنگی هنری و اجتماعی شاهد باشیم هم افزایی و یکپارچگی در اجرای فعالیت ها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد  شدنی است که با پیگیری سرانجام خوبی به دنبال دارد .
در ادامه جلسه روسای سازمان های تبلیغات اسلامی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد  آبادان و خرمشهر نظرات خود را جهت شیوه برنامه ریزی و هم افزایی در خصوص برنامه های فرهنگی مساجد اعلام کردند .



انتهای پیام/.


*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار