اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
2 کشاورز که با استفاده از دانه های سمی موجب تلف شدن دهها قطعه پرنده شده بودند در پارک ملی دز در دزفول دستگیر شدند.
رئیس پارک ملی دز گفت:در پی گشت و کنترل محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز در منطقه حفاظت شده پارک ملی و زمین های اطراف آن در 2 نقطه از زمین های کشاورزی تلفات تعدادی کبوتر و انواع گنجشک مشاهده شد.

رضا قپانچی پور علت تلف شدن گروهی از پرندگان را خوردن دانه های آغشته به سم که در اطراف مزارع پراکنده شده بود عنوان کرد و افزود:محیط بانان در این بازدید متوجه تلف شدن 50 قطعه پرنده شدند.

وی اظهار کرد:محیط بانان با تحقیق عاملان مرگ این پرندگان را شناسایی ، دستگیر و تحویل مقام قضایی دادند.

رئیس پارک ملی دز افزود:این کشاورزان متخلف به پرداخت هفت میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

هرگونه تعرض به حیات وحش به هر طریقی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس پارک ملی دز همچنین از دستگیری عامل قطع درختان جنگلی در این پارک خبر داد و گفت:طی گزارش یکی از همیاران محیط زیست در پارک ملی دز در خصوص قطع درختان جنگلی و خروج چوب ،محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز با حضور به موقع در محل ضمن توقیف خودروی حامل چوب فرد متخلف را دستگیر کردند.

وی افزود:قطع درختان جنگلی باعث تخریب زیستگاه حیات وحش و تخریب پوشش گیاهی جنگلی شده و هرگونه تعرض به جنگل های تحت حفاظت قانونی دارد.

وی همچنین از دستگیری شکارچی متخلف حیوانات وحشی در پارک ملی دز خبر داد و گفت:محیط بانان این اداره موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی حیوانات وحشی قبل از شکار شدند.

در 9ماهه نخست امسال 46 فقره پرونده تخلف در پارک ملی دز در دادگستری شهرستان دزفول تشکیل شده است

پارک ملی دز زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی با طول 150 کیلومتر در دو طرف رودخانه دز تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری دنیاست که حفظ و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار