اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
شهردار اهواز:
کتانباف: برای تولید ثروت به سرمایه گذاری نیاز داریم ، اما با علم به این موضوع، باید بتوانیم قراردادهای اساسی منعقد و برای سال های آینده برنامه ریزی کنیم.
جلسه هم اندیشی برخی ازفعالان اجتماعی شهر اهواز با منصور کتانباف برگزار شد.

در این جلسه شهردار اهواز گفت: در فضای اداره شهر دو دیدگاه وجود دارد، یکی فضای آرمانی و دیگری فضای واقعی است که براساس فضای آرمانی، انسان ها علاقمندند اموراتشان به بهترین نتیجه ممکن برسد که از جمله این امورات می توان به مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و نیازمندی هایشان اشاره کرد. در فضای آرمانی یک مدینه فاضله ترسیم می شود که جایگاه انسان در جامعه را مشخص می کند.

وی با اشاره به تفاوت این دو فضا تشریح کرد: ما باید یک فضای آرمانی وچشم اندازی داشته باشیم تا بتوانیم هدفی را مشخص و به سمت آن حرکت کنیم.در دنیای امروزه برنامه ها بر اساس شرایط و نه با آرمان و آرزو تنظیم می شوند.

جلسه هم اندیشی برخی ازفعالان اجتماعی شهر اهواز با منصور کتانباف برگزار شد.شهردار اهواز بیان کرد: براساس قراردادی که در دوره ی قبل با دانشگاه شهید چمران در خصوص تدوین برنامه 5ساله برای شهرداری منعقد شد، پس از تحقیق و بررسی این برنامه به شورای شهر ارائه شد و هم اکنون در کمیسیون مربوطه در دست بررسی است.

کتانباف ادامه داد: شهرداری اهواز برای خدماتی که شاید به چشم نمی آیند 800میلیارد تومان وجه نیاز دارد. درآمد شهرداری اهواز در سال گذشته 640میلیارد تومان بوده که 500 میلیارد آن نقد و 140 میلیارد آن اعتبار است. برای تولید ثروت به سرمایه گذاری نیاز داریم ، اما با علم به این موضوع، باید بتوانیم قراردادهای اساسی منعقد و برای سال های آینده برنامه ریزی کنیم.

کتانباف با اشاره به کاهش درآمد شهرداری اهواز گفت: یکی از منابع درآمدی شهرداری، اخذ عوارض از کارخانجات صنعتی است که متاسفانه به دلیل فعال نبودن این کارخانه ها، امکان اخذ عوارض و مالیات را نداریم.

منصور کتانباف تصریح کرد: هدف ما انضباط اجتماعی است زیرا بی انضباطی اجتماعی منجر به عدم تبعیت از قانون، شکستن قانون و نهایتا فروپاشی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه من به دست فروشی و دوره گردی سلبی نیست. ما باید بستری فراهم کنیم به جای اینکه جوانان ما سرخورده شوند و در کف خیابان کالایی را به سختی خرید و فروش کنند، به آنها در بازار هویت و سپس آموزش دهیم و موجب ارتقا آنها شویم.

شهردار اهواز با اشاره به مسئله موازنه اقتصاد یک واحد تجاری برای چند نفر گفت: اگر هزینه تملک یک مغازه 10 متری را 250 میلیون تومان در خیابان سلمان فارسی( نادری) در نظر بگیریم با احتساب هزینه های آب، برق، گاز، مالیات، عوارض شهرداری و سرمایه کار، صاحب این واحد تجاری وقتی با تعداد زیادی دستفروش در اطراف فروشگاه خود مواجه می شود، چه حسی پیدا میکند؟

منصور کتانباف بودجه پیش بینی شده شهرداری اهواز  برای سال آینده را یکهزار و 645 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در اهواز 600 کیلومتر خیابان 6 متری تا 100 متری داریم که فقط زیرسازی و آسفالت این خیایانها 10 هزار میلیارد تومان نیاز دارد و جمع آوری زباله های شهری نیز نیازمند سالیانه 140 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد : مردم خود را قائل به پرداخت عوارض نمی دانند و اگر این امر اجرا شود و 100 درصد مردم عوارض را همانند فیش های عوارض نوسازی، بها خدمات و پسماند را پرداخت کنند ، یک سوم هزینه های شهر پرداخت خواهد شد.قطعا شهر با پرداخت عوارض ساخته خواهد شد و در صدد هستیم با روشهای نوین الکترونیک و... پرداخت عوارض را ساماندهی و مکانیزه کنیم اما این مسئله زمان بر است.

منصور کتانباف افزود: اگر بخواهیم در طول 5 سال و به شکل سالیانه ، ظرف مدت زمان یکسال توسعه انجام شود و بدهکاری شهرداری را هم پرداخت کنیم 2میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه نیاز داریم که قطعا شهرداری منابع مالی زیادی را برای اجرایی شدن این امر ندارد در نتیجه باید به سمت و سوی سرمایه گذاری رفت و مردم را به این امر تشویق کنیم و به تبع آن صنعت ساخت و ساز رونق پیدا خواهد کرد و در قبال آن چندین شغل دیگر پدیدار خواهد شد.

شهردار اهواز در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که از روش سرمایه گذاری به عنوان درآمدی برای آیندگان استفاده کنیم و از طریق فروش و واگذاری زمین و تسهیلات  بتوانیم مابه تفاوت آن را حاصل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار