اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
رئیس سازمان آتش نشانی اهواز عنوان کرد:
اهواز ـ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده باش کامل این سازمان برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و تمهیدات مراسم چهارشنبه سوری را تشریح کرد.
آتش پاد علی تراب پور اظهار کرد: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال سازمان آتش نشانی همگام با سایر دستگاههای امدادی و انتظامی برای مواجهه با حوادث احتمالی به طور کامل آماده شده است.

وی ادامه داد: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد که با نظارت والدین، افراد خانواده و آموزش مناسب می توان از حوادث و خطرات چهارشنبه سوری پیشگیری کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصا گروه های در معرض خطر است.

آتش پاد تراب پور افزود: آموزش به والدین در مورد خطرات احتمالی ناشی از سر و کار داشتن با مواد منفجره و محترقه و نیز در مورد حوادث احتمالی ناشی از آتش بازی و آموزش آن ها در زمینه اصول ایمنی و پیشگیری از این حوادث، نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادثی  دارد.

وی بیان کرد: هر اندازه که افراد درباره احتمال وقوع حوادثی که در اثر مواد منفجره، ترقه، محترقه و آتش بازی انجام می شود بیشتر بدانیم بهتر می توان از احتمال وقوع این حوادث پیشگیری کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: کلیه نیروهای دستگاههای عملیاتی سازمان آتش نشانی از ۲۱ لغایت ۲۳ اسفند ماه سال جاری به حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

آتش پاد تراب پور در ارتباط با برنامه های خاص چهارشنبه سوری گفت: استقرار ۶ دستگاه خودروی اطفا حریق سبک در میادین اصلی و تقاطع های از پیش مشخص شده، استقرار پنج تیم واکنش سریع اطفای حریق در نقاط پرخطر از جمله کوی ملت، کیانپارس، زیتون کارمندی و کوی فاطمیه از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه استقرار ۶ تیم دو نفره موتور سوار مجهز به سیستم اطفای حریق قابل حمل AFT در هسته مرکزی شهر و نقاط دارای گره های ترافیکی از جمله سلمان فارسی، چهار راه حضرت امام (ره)، کیانپارس و زیتون کارمندی را نیز جزو اقدامات پیش بینی شده برای چهارشنبه سوری دانست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد: تجهیز کلیه خودروهای مدیران مناطق به کپسول های اطفای حریق دستی و استفاده از آنها در گشت های شهری و کنترل وضعیت مناطق، تجهیز کلیه خودروهای پرسنل سایت اداری و استفاده از آنها در گشت های درون مناطق سکونت آنها و هماهنگی و تعامل با دستگاه های ایمنی، انتظامی و امدادی نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده دیگر این سازمان برای چهارشنبه  سوری است.

آتش پاد تراب پور یادآور شد: هماهنگی و همکاری با صدا و سیمای مرکز خوزستان جهت تهیه برنامه های مستند مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری، تهیه و نصب بنرهای مصور در نقاط پرتردد و پر ازدحام شهر از جمله سلمان فارسی و خیابان امام (ره)، تهیه و توزیع بروشور توصیه ها و هشدارهای ایمنی در اماکن مختلف به ویژه مدارس و آموزشگاهی و همچنین هماهنگی با روابط عمومی شهرداری اهواز در ارسال انبوه پیامک هایی با مضمون چهارشنبه سوری ایمن از دیگر اقدامات پیش بینی شده دیگر این سازمان برای چهارشنبه  سوری است.

وی در پایان با آرزوی سالی خوش و چهارشنبه سوری ایمن و بی حادثه ای برای شهروندان گفت: ارسال انبوه پیامک توصیه های ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز برای داشتن یک چهارشنبه سوری ایمن انجام شده است.


/یرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار