اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
هند و پاکستان بر سر بد رفتاری و آزار و اذیت دیپلمات های دو کشور در دهلی نو و اسلام آباد وارد یک نزاع دیپلماتیک شده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا' در روز دوشنبه، پس از شکایت پاکستان مبنی بر آزار و اذیت دیپلمات های این کشور در دهلی نو، وزارت امورخارجه هند در بیانیه ای ضمن دادن اطمینان به پاکستان مبنی بر تحقیق در این زمینه اعلام کرد: دیپلمات های هندی در پاکستان برای مدت طولانی آزار و اذیت زیادی را تجربه کرده اند. اما آنها به جای مطرح کردن این مسائل در رسانه ها تصمیم گرفتند تا این مشکلات را از طریق دیپلماسی حل و فصل کنند.
در عین حال وزارت خارجه هند تاکید کرد که موارد آزار دیپلمات ها بدون شک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دهلی نو تمام تلاش خود را برای تامین امنیت و آرامش دیپلمات های خارجی انجام می دهد.

منابعی در وزارت امور خارجه پاکستان اخیرا اعلام کردند که تعدادی از افراد ناشناس با تعقیب خودرو سفیر پاکستان در هند، برای وی ایجاد مزاحمت کرده اند.

به گفته مقامات هندی، ماه گذشته یک گروه هشت نفره از ماموران پاکستانی به یک ساختمان مسکونی متعلق به سفارت هند حمله کرده و برق و آب این ساختمان را قطع کردند.

اجی بیسارا سفیر هند پس از این اقدام در تاریخ 16 فوریه با معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرده و به ادامه اقدامات خرابکارانه علیه دیپلمات های هندی و املاک دولت هند به شدت اعتراض کرد.

دولت هند همچنین اعلام کرده است در ماه جاری خودرو سفیر هند در اسلام آباد توسط پلیس متوقف شده و به وی اجازه حضور در یک برنامه داده نشده است.

یک مقام هندی در وزارت امور خارجه هند گفت: دیپلمات های هندی و خانواده های آنها به طور مکرر از سوی مقامات پاکستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. در مواردی از خانه های دیپلمات های هندی در اسلام آباد سرقت شده و همچنین خودرو های آنها توسط پلیس متوقف شده است.

پاکستان نیز اعلام کرده است که خودرو کودکان دیپلمات های پاکستانی که به سوی مدرسه در حال حرکت بوده، توسط مقامات هندی متوقف شده است . خودرو یک دیپلمات پاکستانی نیز توسط پلیس متوقف شده و پلیس دهلی نو آن را جست و جو کرده است.

این نزاع دیپلماتیک میان هند و پاکستان در حالی شکل می گیرد که دو کشور در سال 2016 پس از آنکه پاکستان چندین دیپلمات هندی را متهم به جاسوسی کرد، دهلی نو 8 دیپلمات خود را از این کشور خارج کرد.

هند اتهام های جاسوسی و تروریستی علیه دیپلمات های خود را یک اقدام انتقام جویانه از سوی پاکستان، پس از بازداشت 'محمود اختر' دیپلمات پاکستانی به اتهام جاسوسی در دهلی نو عنوان کرد.

'محمود اختر' دیپلمات پاکستانی، به اتهام شرکت در اقدامات جاسوسی علیه هند به مدت کوتاهی بازداشت شد.
پس از این اقدام پاکستان 6 دیپلمات خود را از هند خارج کرد. یک ساعت پس از خروج دیپلمات های پاکستانی از هند، رسانه های پاکستان نام هشت دیپلمات هندی را که در اقدامات تروریستی و جاسوسی شرکت داشته اند منتشر کردند.

تنش میان هند و پاکستان از دو سال گذشته به علت خشونت های کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافت.

این تنش ها پس از حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شهر اوری و کشته شدن 19 سرباز هندی و همچنین عملیات انتقام جویانه هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان در کشمیر تشدید شده است.

اخیرا دو کشور برای کاهش تنش میان خود تصمیم گرفتند در اقدامی انسان دوستانه زندانیان هندی و پاکستانی زن و سالخورده را آزاد کنند.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار