اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
امام جمعه موقت اهواز:
آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده: امروز نزاعی بین استان‌ها وجود دارد و تعصبات استانی نمی‌گذارد که آنچه که باید٬ به درستی اتفاق بیفتد و این ملاحظات نسبت به مناطق مختلف نمی‌گذارد که نظرات کارشناسان به درستی بیان شود.
آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و سومین کنگره ملی آبیاری و زه‌کشی ایران که امروز (دوشنبه 21 اسفند) در اهواز برگزار شد٬ اظهار کرد: خداوند منشا زندگی را آب قرار داده است و تمدن‌های مهم و چند هزار ساله در ایران و دیگر کشورها در کنار آب‌ها شکل گرفته‌اند. 

وی افزود: امروز نزاعی بین استان‌ها وجود دارد و تعصبات استانی نمی‌گذارد که آنچه که باید٬ به درستی اتفاق بیفتد و این ملاحظات نسبت به مناطق مختلف نمی‌گذارد که نظرات کارشناسان به درستی بیان شود. مهمترین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که دست از اسراف برداریم. در قرآن دو واژه اسراف و تبذیر به کار  رفته است که تبذیر به معنای ریخت‌و‌پاش است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که اسراف در هر زمانی مطابق با همان زمان است٬ تصریح کرد: در شادگان مسیر برخی روستاها با وجود درختان نخل بسیار زیبا است اما اکنون امکان ندارد که بخواهیم نخیلات را به شکل گذشته آبیاری کنیم؛ زیرا اینکار اسراف است.

حسن‌زاده ادامه داد: ما بلافاصله وقتی دچار محدودیت می‌شویم به سراغ راه‌های سلبی می‌رویم؛ به طور مثال اکنون کشت برنج به جزء استان‌های شمالی در سایر استان‌ها ممنوع است. این ممکن است به عنوان یک اضطرار تنها چاره باشد اما به هیچ وجه نمی‌تواند یک راه ‌حل دایمی باشد و باید سراغ راه‌های ایجابی برویم.

وی با بیان این‌که سه محور مباحث فرهنگی٬‌ مباحث علمی و قانون باید با هم هماهنگ شوند٬ عنوان کرد: دانشمندان ما باید پای کار بیایند و برای بحث پژوهش هزینه کنیم. آنچیزی که در بخش آموزش هزینه می‌شود بسیار بیشتر از آنچیزی است که در بخش پژوهش هزینه می‌‌شود و نتیجه آن این است که ابتکارات و برنامه‌های جدیدی را مشاهده نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ما باید یک همه‌جانبه‌نگری را در بحث توسعه و آبیاری داشته باشیم. متاسفانه ما در تمام مسایل یک پیوست سیاسی داریم و دولت‌ها برای اینکه کارنامه موفقی را از خود نشان دهند تعامل صحیحی را در بخش‌های مختلف ایجاد کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در خصوص بحث انتقال آب٬ مهمترین نظرات باید نظرات کارشناسی باشد و نباید بخشی‌نگری داشته باشیم. استان ما در عین اینکه یک استان غنی و برخوردار است از سخت‌ترین محرومیت‌ها رنج می‌برد. اگر زیرساخت‌ها برای بخش خصوصی فراهم شود٬ می‌توان دید که خوزستان چه ظرفیتی در بخش گردشگری دارد.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار