اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود و با ایجاد شبهه و دروغ دین مردم را هدف قرار داده و این‌همه آسیب اجتماعی درست کرده است، مخالف هستیم.
مرجع تقلید شیعیان خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیربومی را خطر نخست فرهنگ دانست و گفت: مکرر حوزه به مسئولان تذکر داد اما به‌ظاهر بنای بر حل مشکل نیست و عده‌ای هم به‌دنبال این هستند که بگویند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است.

به گزارش تسنیم به‌نقل از دفتر آیت‌الله نوری‌همدانی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس اظهار داشت: توقع این بود مسئولان از شعار و جلسه خارج می‌شدند و جهادی برای تحقق شعار سال شکل می‌دادند. باید در نظر داشت اگر به‌طور جدی حرکت می‌شد بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان جامعه ما را نمی‌گرفت.

وی بیان کرد: امروز معیشت مردم انسان را شرمنده می‌کند، نامه‌های فراوانی از اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، کارگران و کشاورزان داریم که گله‌مند هستند، بنده از مسئولان می‌خواهم به‌فکر اقشار کم‌درآمد باشند این مردم به گردن ما حق‌دارند، این مردم مستضعف خون دادند، شهید دادند و انقلاب کردند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: اگر به این‌ها توجه نشود و این‌ها ناراضی باشند ظلم است؛ خدمت به مردم را عبادت بدانید. امام سجاد(ع) فرمودند اشرف و اعظم عبادت خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: از اختلاف طبقاتی باید جلوگیری شود، خوی اشرافی‌گری را دور کنیم و برویم با مردم چهره به چهره حرف بزنیم. خودمان را به‌عنوان مسئولان اجرایی در معرض مردم قرار دهیم، بنده همیشه به همه دولت‌ها عرض کردم و به این دولت هم گفتم ما کاری جز خدمت به مردم و رضایت آنان نداریم و به‌جای تخریب همدیگر با وحدت و پیروی از رهبری به مردم خدمت کنیم. البته معتقد هستم عده‌ای از مسئولان تلاش می‌کنند و قصد خدمت هم دارند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد چون فرهنگ قوام و نظام جامعه است اگر فرهنگ درست باشد شناخت مشکل و حل آن آسان‌تر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود، تمام امور فرهنگی اعم تبلیغات، هنر، سینما، تلویزیون و... باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد، البته پیشرفت بسیار بوده و قابل‌مقایسه با گذشته نیست ولی نگرانی‌هایی هم وجود دارد.

وی خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیربومی را خطر نخست فرهنگ دانست و یادآور شد: مکرر حوزه به مسئولان تذکر داده اما به‌ظاهر بنای بر حل مشکل نیست و عده‌ای هم به‌دنبال این هستند که بگویند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است درحالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود و با ایجاد شبهه و دروغ دین مردم را هدف قرار داده و این‌همه آسیب اجتماعی درست کرده است، مخالف هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار