اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به شعار امسال' حمایت از کالای ایرانی' که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است گفت: حمایت از کالای ایرانی مکمل اقتصاد مقاومتی ، تولید و رونق اشتغال است.
غلامرضا شریعتی چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان اعصاب و روان جانبازان بوستان و دیدار عیدانه با جانبازان بستری در این مرکز درمانی در گفت: تشویق هموطنان به خرید کالای ایرانی را زیربنای رونق اقتصاد کشور و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی عنوان کرد و افزود:خرید کالای ایرانی باعث افزایش تقاضا و متعاقب آن افزایش تولید و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد برای جوانان خواهد شد بنابراین باید همگان را تشویق به خرید کالای وطنی و داخلی کرد تا به معنای واقعی ، اقتصاد کشور متکی به نیرو و کار ایرانی بشود. 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی ، درون گرا و برون زا بودن آن است اظهار کرد: تا در بازار تقاضای کالا شکل نگیرد تولید و اشتغال به معنای واقعی کلمه ایجاد نخواهد شد و نتیجه اینکه توفیق چندانی در کاهش نرخ بیکاری در خوزستان نخواهیم داشت.

شریعتی تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی با محور اقتصاد مقاومتی و اشتغال ، اولویت اصلی مدیریت استان خواهد بود و در کنار آن نیز صادرات کالا اعم از خدمات فنی مهندسی ، نرم افزار و تولید محتوا و IT مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای رونق صادرات کالا در استان باید در فکر بازارهای جدید برای صدور کالاهای ایرانی بود افزود: می بایست از ظرفیت های مهم در بخش های تولیدی استان برای صادرات ، ارزآوری و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

شریعتی در ادامه خرید کالای تولید داخل استان از سوی دستگاه های اجرایی و اداری استان را در سال 1397 مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح خرید کالای تولید استانی از سال 1396 با جدیت شروع شد و در امسال نیز این طرح با قوت و توان بیشتری ادامه خواهد یافت. 

وی گفت: اولویت خرید کالا در درجه اول تولید استانی است و در صورت نبود تولید کالای مورد نظر ، از سایر استان ها خریداری خواهد شد و تاکید ما بر خرید صد درصدی کالای ایرانی است.

شریعتی افزود: تا زمانی که تولید کالادر داخل وجود دارد نباید از مشابه خارجی آن استفاده کرد ، خرید کالای خارجی ضربه به اشتغال و تولید داخلی است. 

بنا به این گزارش استاندار خوزستان چهارشنبه در نخستین روز از سال 1397 از مرکز نقاهتگاهی جانبازان ضایعات نخاعی بازدید کرد و در دیدار با خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم شهیدان حسنونی زاده و طبیب از فداکاری شهدا و جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی تجلیل کرد. 


/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار