اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
رئیس پلیس راه خوزستان:
رئیس پلیس راه خوزستان از فوت ۲۲ نفر در سوانح رانندگی این استان خبر داد و گفت: ترافیک در محورهای این استان آرام و روان است.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند طرح نوروزی را با رزمایشی با حضور یگان ها و سازمان های دخیل در ترافیک و تردد در محورها شروع کردیم.

وی افزود: ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس جدای از عوامل پیاده ای که در محل تصادفات حضور دارند را برای این ایام فعال کردیم.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: آماده باش نیروها از ۲۴ اسفند ابلاغ و تعدادی خودرو از ادارات مختلف از جمله استانداری دریافت و در اختیار نیروها قرار دادیم تا ایمنی در جاده ها را تقویت کنیم.

دولشاهی بیان کرد: دور اول سفرهای نوروزی تا روز جمعه انجام و اکنون نیز وارد دور دوم سفر شده ایم که این موضوع درمحورهای ورودی و خروجی کاملا مشهود است.

وی عنوان کرد: در مقطع اول و دوم سفرها حجم ترافیکی بالایی داشتیم، خصوصا در ایذه ـ دهدز که ترافیک سنگین و خودروها سپر به سپر حرکت می کردند ولی اکنون ترافیک روان و تردد در محورها انجام می شود.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به وقوع حوادث زیاد خبر داد: هرچند کاهش تلفات داشتیم ولی باز هم از لحاظ عددی بالا است؛ متأسفانه ۲۲ نفر کشته تا امروز در محورها داشتیم و این نشان می دهد که هنوز هم فرهنگ ترافیک و توصیه های ما به رانندگان کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

دولتشاهی یادآور شد: عجله و شتاب مسئله اصلی بوده که باعث خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ و سبقت های غیرمجاز می شود.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده حدود ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی بوده که آمار خیلی بالایی است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: حدود ۵۰ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است که عمدتا ناشی از سرعت غیرمجاز بوده و هم خستگی و خواب آلودگی است؛ البته واژگونی بر اثر صحبت کردن با موبایل و نوشیدن و آشامیدن هم اتفاق می افتد.

دولتشاهی ضمن تأکید بر رعایت فرهنگ ترافیک از سوی رانندگان بیان کرد: پلیس، راهداری و جاده ای هرکاری انجام بدهد، همه تأثیرگذار است ولی عامل انسانی از همه مهمتر است و اگر رانده رعایت نکنند همه اقدامات ما عقیم می ماند.

/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار