اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
استاندار خوزستان:
شریعتی: آب شهرهای جنوبی خوزستان تا تیرماه امسال از رودخانه کرخه و طرح آبرسانی غدیر تامین خواهد شد.
غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با خشکسالی که امروز (15 فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه باید در زمان مشکلات جهت حفظ یکپارچگی و وحدت تلاش شود، اظهار کرد: دولت نسبت به همه حل مسائل متعهد است و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

وی افزود: باید حق اقشار مختلف استان احقاق شود اما به نحوی رفتار نکنیم که مردم احساس کنند دولت تبعیض قائل می‌شود و به خوزستان توجهی ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به خشکسالی در استان گفت: بحث تأمین آب شرب یکی از دغدغه‌های اصلی ما است که با آن مواجه هستیم بنابراین جهت بهبود و متعادل کردن شرایط و فعال کردن پروژه آبرسانی غدیر در حال تلاش هستیم.

شریعتی ادامه داد: در سال 95 دولت برای پروژه طرح آبرسانی غدیر 75 میلیارد تومان در نظر گرفت که 66 میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص داده شد. همچنین در سال 96 حدود یک هزار میلیارد تومان جهت انجام این پروژه اختصاص یافت. منابع مالی سال 97 این پروژه نیز پیش‌بینی شده و به صورت صددرصد تخصص می‌یابد. بنابراین دولت با توجه به مضیقه مالی که داشته به آنچه در تعهدش بوده عمل کرده است.

وی عنوان کرد: در حال تلاش هستیم تا آب مورد نیاز برای شهرهای جنوبی استان خوزستان از جمله اهواز، آبادان خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، رفیع، هویزه و ... از طرح آبرسانی غدیر تأمین شود. طبق تفاهمی که انجام شد قرار بر این است که تامین آب این شهرها تا تیرماه امسال از رودخانه کرخه و طرح آبرسانی غدیر تأمین شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آنچه برای مردم ملموس و مهم است خروج آب بهداشتی با ای سی مناسب از شیرهای منازل است و باید سازمان آب و برق این موضوع را یکی از اولویت‌های اصلی قرار دهد.

شریعتی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه نیشکر بیان کرد: سازمان آب و برق ادعا می‌کنند که شرکت توسعه نیشکر به تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده پایبند نیست. باید شرکت توسعه نیشکر این مسائل را درک کند و به تعهداتش پاییند باشد. ممکن است تولید کاهش یابد اما باید متحد و مطابق با منافع استان خوزستان یکپارچه  عمل کنیم.

وی بیان کرد: باید صدا و سیما مسائل استان خوزستان را برای مردم تشریح کند تا مردم توجه شوند در چه شرایطی قرار داریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان و دیگر متولیان باید جهت ارایه مجوز برداشت آب از حوضه های مختلف تصمیم بگیرد و اگر قرار است آب برداشت نشود، استان‌های بالادست نیز نباید از آب برداشت کنند.

وی با بیان اینکه اگر تصمیم گرفته شد در حوضه‌ای کشت نشود باید همه از کشت جلوگیری کنند، عنوان کرد: اولویت اصلی ما کشت دائم و سپس کشت فصلی است بنابراین باید همه بسیج شوند تا تامین آب کشت دائم عملی شود.  

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار