اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
هشدار آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز به مسؤلین:
خشکسالی در کل کشور است اما در خوزستان علاوه بر آن، بلای دیگری به نام انتقال آب وجود دارد. بگویید انتقال آب غیرقانونی بوده است ، که در غیر اینصورت مردم خوزستان رفتار شما را حمل بر سیاست بازی خواهند دانست.
آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز: تعطیلی برنجکاری و نیشکر بیکاری 350 هزار نفر درپی خواهد داشت

نماینده مجلس خبرگان: خوزستان مصیبت زده است، آن را بدتر نکنید

 آیت الله حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز عنوان کرد: از رییس صدا و سیما میخواهیم از مردم عرب خوزستان که در همه ادوار و صحنه ها برای انقلاب ایستادند، عذرخواهی نماید.

خشکسالی در کل کشور است اما در خوزستان علاوه بر آن، بلای دیگری به نام انتقال آب وجود دارد/ بگویید انتقال آب غیرقانونی بوده است ، که در غیر اینصورت مردم خوزستان رفتار شما را حمل بر سیاست بازی خواهند دانست.

شوری آب در خوزستان به وضعیت فاجعه رسیده است و دلیل آن تامین نشدن حق آب هاست.

خوزستان مصیبت زده است، وضعیت را بدتر نکنید.

تعطیلی برنجکاری و نیشکر تعطیلی 350 هزار نفر درپی خواهد داشت.

آقایان چرا این حرفای غیرمسئولانه را می زنید؟ آب خوزستان برای آبیاری درخت ها و صنایع فولاد در دیگر استانها استفاده می شود.

آیت‌الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه 17 فروردین در اهواز اظهار کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان از نسیم های معنوی استثنایی الهی است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و خود را در معرض آن قرار داد. روزهای آخر ماه رجب را از دست ندهید و خود را برای ماه شعبان و رمضان آماده کنید .

وی افزود: در ماه رجب اعیاد بزرگی مانند مولود مولای متقیان، میلاد امام محمد باقر(ع)، میلاد امام جواد(ع) و در آستانه بعثت در خاتم الانبیاء(ص) قرار داریم. در عین حال سالروز شهادت امام هفتم و وفات حضرت ابوطالب در این ماه است .

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روایاتی از زندگی امام موسی کاظم(ع)، گفت: ایشان در بیست سالگی به امامت رسید و 35 سال امامت کرد و در 55 سالگی در زندان هارون‌الرشید به شهادت رسید. ایشان در طول 35 سال معاصر چهار خلیفه عباسی بود و در عین رعایت تقیه، مهمترین نهضت‌های علویان ضد عباسی در زمان ایشان اتفاق افتاد .

حیدری با بیان اینکه امیدوارم خداوند امسال را سالی خوش و پر از برکت برای مردم ایران و خوزستان قرار دهد، گفت: خانواده هایی متاسفانه در ایام سال جدید، بر اثر حوادثی که اتفاق افتاده است، مصیبت دیده اند. در حادثه آتش سوزی قهوه خانه کوی علوی همه ما داغدار شدیم و لازم است به همه خانواده های مصیبت دیده تسلیت عرض کنم .

وی با بیان اینکه بحث سلامت یکی از مسایل اصلی همه جامعه ها است، افزود: روز شنبه 18فروردین در تقویم به عنوان روز سلامتی نامگذاری شده است. آنچه که باید در سلامت رعایت کرد، پیشگیری و بهداشت است زیرا این دو عامل مقدم تر از درمان هستند .

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در روز 20 فروردین ماه با اعلام کارتر رییس جمهور آمریکا، رابطه میان این کشور و ایران قطع شد، تصریح کرد: این قطع رابطه به معنی قطع وابستگی همه جانبه ایران به آمریکا و مایه خیر و برکت برای ملت ایران شد و اکنون حدود 40 سال است که از آن ماجرا می گذرد .

حیدری گفت: آن ها فکر می کردند با قطع رابطه ملت ایران از بین می رود، اما نه تنها این ملت از بین نرفت، بلکه اکنون ایران بزرگترین تاثیر گذار منطقه است و آمریکا است که اکنون در انزوا به سر می برد و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است .

وی با اشاره به شعار حمایت از کالانی ایرانی عنوان کرد: دو دهه است که مقام معظم رهبری سنت حسنه ای را بنیان گذاری کرده اند و هر سال با یک شعار نامگذاری می شود تا گفتمان عمومی جامعه بر اساس آن صورت بگیرد و در این زمینه در سال های اخیر مسایل اقتصاد مقاومتی و تولید ملی از سوی ایشان مطرح شده است .

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است و بدون حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی کشک است و معنا ندارد. در این زمینه همه باهم باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم تا بیکاری حل شود و تولید ملی رونق پیدا کند و گرانی و رکود از بین برود .

حیدری گفت: متاسفانه فرهنگ پذیرش کالای ایرانی در بین بسیاری از مردم ایران بسیار ضعیف است و این امر باید تقویت شود. همه باید باهم این سنگ و هدف بزرگ را بلند کنند تا بتوانیم در پایان سال رو سفید باشیم و چرخه اقتصاد به نحو بهتری بچرخد .

وی با اشاره به بحث وحدت ملی اقوام ایرانی عنوان کرد: وحدت ملی اقوام ایرانی یکی از سرمایه های بزرگ کشور و یکی از عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی است. تنها راه رسیدن به اهداف بزرگ اسلام وحدت ملی همه اقوام ایرانی است .

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در خوزستان رنگین کمان اقوام خوزستانی داریم، گفت: در خوزستان اقوام بسیاری وجود دارد که برکت اسلام و تشیع هستند، برادروار و خواهروار کنار یکدیگر زندگی می کنند و هرچه خیر و برکت نصیب آن ها شده به برکت همین وحدت بوده است .

حیدری با اشاره به اتفاق اخیر در شبکه 2 سیما عنوان کرد: این اتفاق نزد همه مردم و عقلا محکوم شده است. امیدواریم دستگاه های امنیتی به جد در این مساله ورود کنند و به جد ریشه های نفوذ را از بیخ و بن بکنند تا چنین چیزی مجددا تکرار نشود. 

وی با اشاره به بحث انتقال آب اظهار کرد: این مساله یک جنایت است که اتفاق افتاده است. سازمان آب و برق و وزارت نیرو وظیفه دارد، آب شیرین را برای همه مردم خوزستان از جمله مردم آبادان و خرمشهر تامین کند اما وزارت نیرو به جای اینکه آب کارون و دز و کرخه را به استان باز گرداند، عنوان می کند که باید کشت نیشکر و کشت برنج در خوزستان تعطیل شود . 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: مردم خوزستان به اندازه کافی مصیبت دیده اند، مسئولان خوزستانی چرا مصیبت های جدید بر مردم خوزستان تحمیل می کنند؟ تعطیلی برنج کاری به معنی آن است که 200 هزار نفر خوزستانی که معاش آن ها با این کار است باید بیچاره شوند. 30هزار نفر در همه طرح های توسعه نیشکر مشغول به کار هستند و با احتساب خانواده های آن ها حدود 150 هزار خوزستانی از نیشکر به صورت غیر مستقیم ارتزاق می کنند و تعطیلی نیشکر به معنی فقیر شدن 150 هزار نفر است . 

حیدری گفت: برای حل مشکل آب شرب باید مطالبه شود تا آب هایی که از خوزستان برای درخت ها و فضای سبز استان های دیگر می رود به خوزستان برگشت داده شود. چرا مسئولان حرف حق نمیزنند و می خواهند مصیبت های خوزستان اضافه شود؟ امیدواریم این مسئولان متنبه شوند و غرق در این زندگی چند روزه مدیریتی نشوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
comment
0
0
comment درود بر شرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار