شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
سیسکو با صدور پیامی از مشتریان و خریداران خدمات خود خواست هر چه سریع‌تر وصله نرم‌افزاری عرضه‌شده برای نرم‌افزار اسمارت اینستال را نصب کنند.
خبرگزاری فارس: به نقل از هاردوسی پی، وصله یادشده در ۲۹ مارس یعنی حدود یک هفته قبل برای به روزکردن و رفع مشکل امنیتی برخی سوئیچ‌های شبکه‌ای تولیدی این شرکت عرضه شده بود.

با این حال بسیاری از مدیران شبکه‌ها و کاربران اینترنت از نصب وصله‌های یادشده خودداری کردند و در نتیجه حملات هکری روز‌های اخیر به سوئیچ‌های سیسکو باعث از کارافتادن آن‌ها و ایجاد اختلال در زمینه ارائه خدمات مختلف به کاربران فضای مجازی شد.

این حملات بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی اینترنتی را در نقاط مختلف جهان مختل کرده و سیسکو تعداد رایانه‌هایی که به علت حملات مذکور آسیب دیده اند را حدود ۱۶۸ هزار مورد برآورد کرده است.

تعداد کل سخت افزار‌هایی که به علت وجود این مشکل امنیتی ممکن است دچار مشکل شوند، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه برآورد شده است. راه اندازی مکرر سوئیچ‌های هک شده و اجرای حملات DOS از جمله نتایج عدم نصب وصله برای به روز کردن نرم افزار اینستال اسمارت است. این نرم افزار بر روی تعداد زیادی از روتر‌ها و سوئیچ‌های سیسکو نصب شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و بارگذاری وصله عرضه شده می‌توانند به آدرسttps://tools.cisco.com/security/center/content/CiscoSecurityAdvisory/cisco-sa-۲۰۱۸۰۳۲۸-smi۲ مراجعه کنند. سیسکو در ۲۹ مارس برای رفع ۳۴ آسیب پذیری محصولات مختلف خود وصله‌های متنوعی را عرضه کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار