اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
مردم به روحانی رأی داده اند و اینک از شخص او مسؤولیت می خواهند؛ اگر کارشکنی می کنند، معرفی شان کنید.
عصر ایران - قیمت دلار بار دیگر به طرز افسارگسیخته ای بالا می رود. بسیاری از مردم ، چه آنان که سفر خارجی در پیش دارند، چه کسانی که می ترسند اندوخته اندک ریالی شان، ارزش خود را از دست بدهد و چه دلالان ارز، از صبح زود مقابل صرافی ها جمع می شوند، اسم می نویسند و نوبت می گیرند تا بلکه بتوانند بعد از ساعت ها در صف ایستادن، چند دلاری بخرند.

شرایط فروش نیز سخت شده است، بسیاری از صرافی ها فقط به مسافرانی که ویزا و بلیت خارجی دارند ارز می دهند. خیلی هایشان هم یا اصلاً خرید و فروش دلار ندارند یا فقط خریدارند؛ قیمت ها نیز هر لحظه دچار تغییر و تنش است و کسی نمی داند ساعتی بعد چه اتفاقی خواهد افتاد.

از تنش در بازار ارز تا نوشته کُد دار مشاور روحانی درباره این نمایی عمومی از حال و روز بازار ارز این روزهای ایران است آن هم درست چند ماه بعد از گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور که در آن به مردم اطمینان داد که بازار ارز تحت کنترل است و مردم نگران نباشند، اما امروز مردم نگران هستند و این، رئیس جمهور است که حتی باید قبل از رئیس کل بانک مرکزی به مردم توضیح دهد.

البته اطرافیان رئیس جمهور، می گویند که جریان مخالف دولت، پروژه براندازی دولت روحانی را کلید زده و در همین راستا بازار ارز را متشنج کرده است. 
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در این باره در کانال تلگرامی اش چنین نوشته است: 
"مشکل فقط چهار راه استانبول نیست؛ بخشی از مشکل 4 راهی است که به استانبول، اربیل، دوبی و ... منتهی می شود. مردم و دولت نه تسلیم بحران سازی اجتماعی دی ماه شدند و نه تسلیم بحران سازی اقتصادی، ارتباطی و اطلاعاتی اردیبهشت می شوند. ساعت پایتخت ایران هرگز به وقت شام تنظیم نخواهد شد."

این نوشته هر چند کد دار است ولی اشاره واضحی دارد به این که جریان مخالف دولت در چهار راه تهران-استانبول-اربیل- دوبی در حال اقداماتی است که نتیجه اش بالا رفتن قیمت دلار شده است. در این نوشته همچنین نسبت به بروز بحران اقتصادی-ارتباطی-اطلاعاتی در اردیبهشت هشدار داده شده است. 
اگر سخن آشنا درست باشد، باید گفت که از هم اکنون عده ای به استقبال تصمیم ترامپ برای خروج از برجام در اردیبهشت رفته اند تا همزمان با آن اقدام، تنش هایی را نیز در داخل شکل دهند و تنش زایی در بازار ارز، مقدمه آن است؛ هدف نیز براندازی دولت روحانی است.

هیچ بعید نیست که سخنان مشاور روحانی که به اطلاعات پشت پرده هم دسترسی دارد درست باشد؛ از جریان قدرتمند مخالف دولت هم که توانمندی های اقتصادی عظیمی دارد نیز چنین رویکردهایی دور از انتظار نیست اما مردم به روحانی رأی داده اند و از او انتظار مدیریت صحنه را دارند. نمی شود با چهار تا کد و چند پست تلگرامی و توئیت مبهم، به دست های پشت پرده اشاره کرد.

از دو حالت خارج نیست:
یا آنچه از طراحی جریان سیاسی و قدرتمند مخالف دولت می گویند نادرست است که در این صورت، باید دولت و شخص رئیس جمهور مسؤولیت بپذیرند و اوضاع را کنترل کنند.

یا مخالفان واقعاً چنین کارهای ضدملی را رقم زده اند که باز هم باید دولت و شخص رئیس جمهور مسؤولیت بپذیرند و در اولین گام، موضوع را شفاف و صریح و با نام و مشخصات کامل طراحان و مستندات به مردم گزارش دهند و کنترل بازار ارز را به دست گیرند.باید توضیح دهند که منظور از استانبول و اربیل و دوبی در بازار ارز این روزها چیست و چه کسانی در این سه  شهر ترکی و کردی و عربی برای بازار ارز ایران نقشه می ریزند؟ 

باید یک بار برای همیشه تکلیف این جریان مشخص شود. نمی شود که مردم به یک نفر به عنوان رئیس جمهور رأی دهند و جریانی بخواهد با استفاده از قدرت مالی اش که از بودجه عمومی به دست آمده است، مردم را بیازارد تا علیه رئیس جمهور بشورند.

از آن طرف هم نمی شود که رئیس جمهور که مستظهر به آرای 24 میلیونی مردم ایران است، در برابر این جریان ساکت باشد و بسنده کند که "آنها" چنین می کنند و "آنها" کارشکنی می کنند و "آنها" چنان می کنند. اگر "آنها" واقعاً آن گونه اند باید به مردم معرفی شوند که اگر معرفی و رسوا شوند مردم در کنار رئیس جمهور خواهند بود.

"آنها" حتی اگر وجود داشته باشند و کارشکنی هم کنند، باز مردم ایران از رئیس جمهور مسؤولیت می خواهند؛ حسن روحانی و همکارانش حق ندارند به بهانه وجود و کارشکنی "آنها" از مسؤولیت های خود از جمله در کنترل بازار ارز طفره بروند. مردم به روحانی رأی داده اند و اینک از شخص او مسؤولیت می خواهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار