اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
فرماندار خرمشهر:
فرماندار خرمشهر گفت: اساسی‌ترین معضل شهرهای جنوب غرب خوزستان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان موضوع آب و فاضلاب است.
ولی اله حیاتی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی منطقه جنوب غرب خوزستان که در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، افزود: با عنایت ویژه رئیس‌جمهور، تأکید و پیگیری‌های مستمر استاندار خوزستان و توجه و پیگیری نماینده مردم خرمشهر در مجلس، برای سال ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب خرمشهر پیش‌بینی شد که هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: این اعتبار از محل اعتبارات سرمایه‌ای صندوق توسعه ملی و با دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای خوزستان اختصاص یافته است.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: در بحث آب، طی یک ماه آینده خط آب غدیر به طول پنج کیلومتر به دهستان حفار شرقی با ۲۰ هزار نفر جمعیت متصل می‌شود و به این ترتیب امسال دغدغه تأمین آب در خرمشهر نخواهیم داشت، با این کار آبی مطمئن، استاندارد و بهداشتی تحویل مردم می‌شود.

حیاتی گفت: در حوزه فاضلاب نیز در دولت تدبیر و امید کار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر استارت خورد و در زمان حاضر نیز این عملیات با بهره‌گیری از فاینانس چینی دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و در سال جاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر به دلیل عدم تکمیل شبکه فاضلاب شهری خرمشهر، فاضلاب در برخی معابر و یا رودخانه کارون جاری و یا رهاسازی می‌شود، افزود: به اتمام کار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب خرمشهر این معضل به‌طور کامل رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر خرمشهر بیش از ۳۵ سال از عمر مفیدشان گذشته و این بدان معناست که به‌طور عملی ما در این شهر دارای پرتی آب هستیم.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه آب خرمشهر اختصاص یافته که عملیات اجرایی فاز نخست آن نیز آغاز شده و ما نیز پیگیری انجام کاریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

حیاتی با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای به حل مسائل آبادان و خرمشهر دارد، گفت: در بحث زیرساخت‌های درمانی خرمشهر نیز به جز اعتباراتی که از سوی وزارت بهداشت برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های درمانی این شهر اختصاص یافته، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نیز سازمان منطقه آزاد اروند برای این کار هزینه می‌کند و در زمان حاضر نیز پروژه‌های مهمی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسه ای نیز برای پیگیری روند اجرای پروژه‌های زیرساختی بهداشتی و درمانی خرمشهر داشتیم از رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خواست تا برابر با جدول زمان‌بندی پروژه‌ها اقدامات مربوطه انجام و کار در موعد مقرر به اتمام برسد تا مردم بتوانند از آنها بهره لازم را ببرند.

وی افزود: حلاوت و شیرینی پروژه‌ها زمانی در کام مردم نمود پیدا می‌کند که به موقع به بهره‌برداری برسند، زمان بر شدن کار اتمام پروژه‌ها مردم را خسته و کامشان را تلخ می‌کند.

وی اظهار کرد: از آنجائی که قرار بود تا با مشارکت بخش خصوصی، بیمارستان شهید موسوی خرمشهر به‌عنوان پایلوت در خوزستان به انجام برسد از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا با توجه به ورود سرمایه‌گذار آن، در روند اجرا و ساخت بیمارستان نیز تسریع شود.

به گفته وی این بیمارستان می‌تواند در بحث ظرفیت‌های توریست درمانی که منطقه آزاد اروند وجود دارد به‌خصوص با توجه به حجم زیادی از عراقی‌هایی که هم‌اکنون برای درمان به منطقه می‌آیند، در بحث توریست درمانی کمک شایانی کند.

وی در پایان از اعضای کارگروه سلامت منطقه جنوب غرب خوزستان شامل مدیران دستگاه‌های متولی امر سلامت و بهداشت در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان خواست تا در اجرای مصوبات کارگروه آن‌هم در حداقل زمان ممکن اقدام کنند ضمن آنکه در مورد بیماری‌هایی که در معرض شیوع هستند نیز اقدامات مؤثر و به موقعی را به انجام برسانند.

/مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار