شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
با مشخص شدن نتيجه انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري كشور گمانه‌زني‌ها درخصوص انتخاب مدیران استانی آغاز شده است.

شوشان : با مشخص شدن نتيجه انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري كشور و انتخاب دكتر حسن روحاني به عنوان رئيس دولت و تایید صلاحیت وزرا توسط مجلس ، گمانه‌زني‌ها درخصوص انتخاب مدیران استانی آغاز شده است.

آنچه مهم جلوه مي‌كند اين است كه هم‌‌اكنون بحث انتخاب استانداران و مديران دستگاه‌هاي دولتي در سطوح كشوري، استاني و شهرستاني بيش از هر چيز ديگري در رسانه‌ها و اذهان عمومي مردم جاريست و به بياني اين موضوع به مهم‌ترين بحث كشور تبديل شده است؛ حتي مهم‌تر از رفع مشكلات اقتصادي، گراني‌ها و تورم.علت اين امر هم كاملا واضح است؛ سياست‌مداران، اقتصاد دانان، رسانه‌ها و مردم همگي به اين مطلب باور دارند كه تنها راه نجات كشور از وضع كنوني و رفع مشكلات اقتصادي، انتخاب و انتصاب مديران لايق و كارآمد به دور از اولويت‌هاي سياسي وجناحي در دولت جديد است.

چيزي كه در دولت‌هاي قبل كمتر به آن توجه شد.اين موضوع به حدي از اهميت بالا برخوردار بوده كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب نيز قرار گرفته و ايشان در سخنان گوناگون خود در هفته‌هاي اخير چندين مرتبه به آن اشاره كرده‌اند.

پيرو تاكيدات مسئولان ارشد نظام و نظريه‌هاي سياست‌مداران كشور درخصوص انتخاب افراد كارآمد و توانمند در كابينه دولت جديد، بحث‌ها درخصوص اتنخاب استانداران و مديران استاني و شهرستاني در ميان نخبگان و سياسيون استان‌ها نيز شكل گرفته كه اظهارات نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي از نمونه‌هاي بارز اين بحث هاست.

استان خوزستان به عنوان يكي از استان‌هاي محروم و عقب مانده در توسعه اقتصادي كشور، نمونه‌اي از استان‌هايي است كه بيشترين آسيب را از انتخاب بي‌تدبيرانه مسئولان ارشد استان ديده است. انباشته شدن انبوهي از پروژه‌هاي عمراني نيمه تمام، هدر دادن ميزان قابل توجهي از بودجه‌هاي ملي در اجراي غيركارشناسي اين پروژه‌ها و عدم شناسايي و استفاده از پتانسيل‌هاي غني اين استان در حوزه اقتصاد نيز آثار همين بي‌تدبيري‌ها است كه در نتيجه انتصاب مديران غير بومي، ناكارآمد و نالايق در سطوح ارشد مديريت استان شكل گرفت.

نبود ثبات مديريتي در مقامات عالي دولت در خوزستان نيز از مهم‌ترين علل عقب ماندگي اين استان در توسعه اقتصادي و عمراني در هشت سال اخير بود . گرچه اين موضوع بارها توسط نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي مورد تاكيد و تذكر قرار اما دولت هيچ اعتنايي به اين تذكرات نكرد و رويه استفاده از مديران ناكارآمد و تغييرات زودهنگام آنها در اين استان همچنان ادامه داشت.

در همین زمینه نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مدیران نالایق جدی‌ترین مشکل استان خوزستان به شمار می‌رود زیرا این افراد با عدم مدیریت خود ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره این استان وارد کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات عنوان کرد: اگر ما در استان مدیریت سالم و لایق داشته باشیم واین افراد بتوانند خدمات صادقانه در جهت رفع مشکلات و کمبودهای استان ارائه دهند، بسیاری ازمشکلات ما حل خواهد شد.

سادات ابرهیمی با بیان اینکه، متاسفانه استان خوزستان از جنبه‌های مختلف توسعه و پیشرفت از سایر استان‌ها عقب مانده است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مسئله که استان خوزستان سهم زیادی در تامین بودجه کشور دارد، باید در خصوص اعتباراتی که به این استان تعلق می گیرد تجدید نظر شود زیرا اگر با همان روش دولت قبلی با استان خوزستان رفتار شود نمی‌توان انتظارات مردم را در جهت رشد استان برآورده کنند.

همچنین نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس نیز اخیرا گفته است : مدیران ناتوان و ضعیف یکی از علل توسعه نیافتگی استان خوزستان همانند سایر استانهای کشور است که امیداریم دولت جدید در این خصوص هوشمندی بیشتری داشته باشد.

جلیلی همچنین در خصوص استفاده نکردن از ظرفیتهای در خوزستان در جهت رشد و پیشرفت این استان در سال های اخیر تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مسئله که استان خوزستان نقش محوری درحوزه های انرژی و زیرساختهای صنعت ایفا می کند اما متاسفانه به دلیل بی مسئولیت بودن برخی از مدیران استان از این ظرفیتها درجهت پیشرفت و رشد استان استفاده نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار