شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
تغییر رای در کمتر از دو روز
تغییر نابهنگام این مدیر در اولین جلسه کاری شورای شهر به گونه ای وانمود کرد که اقدام شورای شهر با توجه به مخالفت شدید تعدادی از اعضای شورا قدری عجولانه بود

اولین جلسه شورای شهر دزفول در هفته گذشته برگزار شد. اولین جلسه شورای جدید شهر دزفول خیلی زود خبرساز شد و بلافاصله تصمیم شورای شهر در بین مردم دهان به دهان چرخید؛ شورا دوایی را برکنار کرد.

مهندس دوایی شهرداری است که توانست خیلی سریع تواناییش را در خدمات شهری و کارهای زیر بنایی به رخ همگان بکشد در فاصله بسیار کمی در اذهان عمومی مردم عزیز دزفول از وی بعنوان "شهرداری موفق” نام برده شد.

مهندس دوایی همچون بقیه مدیران بدون اشکال نبود اما توانسته بود با بودجه کم شهرداری دزفول کارهای زیادی در شهر انجام دهد ؛ کارهایی که شهردارهای سابق کمتر و یا اصلا انجام ندادند، مهمتر از همه توانسته بود رضایت مردم را به مجموعه شهرداری جلب نماید.

یکی از مهمترین ضعف های "دوایی” را می توان به کم توجهی به امور فرهنگی دانست.

تغییر نابهنگام این مدیر در اولین جلسه کاری شورای شهر به گونه ای وانمود کرد که اقدام شورای شهر با توجه به مخالفت شدید تعدادی از اعضای شورا قدری عجولانه بود؛ حال نکاتی را در این خصوص به عرض می رسانیم:

۱- حق قانونی و طبیعی شورای اسلامی شهر است تا شهردار را انتخاب نمایند ، بدون شک با آغاز کار شورای شهر جدید باید قانونا شهردار نیز به انتخاب شورای جدید قرار گیرد. کاری که شورای شهر دزفول انجام داد. اما حال که قرار است تا انتخاب شهردار یک نفر سرپرست قرار می گرفت چرا دوستان شورا از همان ابتدا رای به سرپرستی شهردار فعلی ندادند؟! که حال مجبور به پس گرفتن رای خود نشوند؟!

۲- عده ای از اعضای شورا بنا به اعتراض به رای دیگر اعضای شورای شهر در خصوص برکناری "دوایی” اقدام به ترک جلسه شورا می نمایند که این اقدام زیبنده نبوده است و اگر قرار است اینگونه آقایان عمل کنند پس فلسفه رای گیری برای چیست؟! این کارها برای صحن شورا نیست برای مکانهای دیگر است!

۳- بلافاصله بعد از خبری شدن تغییر شهردار فضایی بر علیه این تصمیم شورا در شهر به راه افتاد که توانست بعد از چند روز تصمیم شورا را تغییر دهد(فضایی که قابل قبول بود)، هرچند که آقایان شورای شهر بر این نکته تاکید دارند که جوسازیها بر تصمیم آنها تاثیری نخواهد داشت، اما در عمل دیدیم که تاثیر داشت.

۴- آیا با این روندی که در شورای جدید رخ داده است آیا باید شاهد ادامه این اختلافات در شورا باشیم ؟!اگر تصمیم دوستان شورا مبنی بر عزل دوایی با تدبیری صورت گرفته است و اعتقادی به رای خود داشتند، چرا بلافاصله از تصمیم خود کوتاه آمدند؟ بهتر بود قبل از این وضعیت قدری پخته تر عمل می کردند تا باعث تضعیف رای شورا نمی شدند؟ البته از افراد با سابقه شورا و حاضر در این جلسه انتظار بود پخته تر عمل می کردند و این خطا را نمی کردند.

۵- دوستان قدری به رای گیری اول خود در تاریخ ۱۲/۶/۹۲ نگاه کنند که با” ۷ رای” شهردار را عزل نمودند و بعد از فشارها و حرف و حدیثها با رای قاطع خود یعنی "۱۲ رای” موافق در تاریخ ۱۵/۶/۹۲ شهردار را ابقا کردند!!! این یعنی تضعیف شورا و تضعیف روحیه خدمت در مدیران توانمند. دوستان شورا چه نامی و چه تحلیلی بر این حرکت خود می توانند بگذارند؟! رایی تا این حد آبکی نوبر است! چه کسی مقصر است؟!

هرچند از اینکه به نظر افکار عمومی توجه نمودند تشکر می نماییم .

۶- اعضای شورای شهر دزفول ، مردم از تنش بیزارند و انتظار دارند مسئولان بدون تنش و سیاسی کاری به مردم خدمت کنند، امید که برای دیگر تصمیمات شهر ادله کافی دوستان داشته باشند که دیگر مجبور به تغییر رای نشوند و اذهان عمومی را تشویش نکنند.

منبع : به نقل ازپایگاه خبری انصارحزب الله دزفول


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار