اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
نشست عبدالله سامری نماینده ی خرمشهر صبح روز پنج شنبه ۲۳فروردین ماه در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرمشهر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
شوشان خرمشهر:در این جلسه اصحاب رسانه سوالات و دغدغه های مردم در مورد کمبودها و نواقص شهر و یا بعضا مشکلات ادارات و سازمانها و برنامه های در دست اجرا را با نماینده ی شهر در میان گذاشتند و عبدالله سامری پاسخگوی سوالات بودند که در ذیل اهم آنها را به اطلاع میرسانیم.

توضیحاتی در مورد تاخیر در راه اندازی کشتار گاه:
پیگیری راه اندازی کشتارگاه در زمان مسئولیت ساعدی در شهرداری شروع شد.
بخش حقوقی شهرداری۱/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰تومان برای وسایل موجود طلب کردند و کارشناس مربوطه از پرداخت این مبلغ بعلت فرسودگی وسایل ناراضی بود و ارزش آن را بین ۳۷۰ تا ۴۰۰میلیون تومان تخمین میزد و به همین دلیل در آن مرحله کار متوقف شد.
دیروز در این خصوص در ساختمان فرمانداری،جلسه ای با حضور حیاتی،دارابی،امیر سامری برگزار شد.
در حال حاضر وسایل کشتارگاه خریداری شده و فقط مشکل انتقال خط آب به کشتارگاه را داریم،از ۴/۵ کیلومتر لوله ی مورد نیاز ۲/۵کیلومتر تا بحال تهیه شده و هر چند مسئولین استان در صدد بودند سوم خرداد کار نهایی شود،احتمال میدهم این پروژه تا دو یا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

مشکل آب شرب حفار شرقی و منیخ:
با توجه به کمبود آب در سال ۹۷ و بحران آب،جلسه ای در استانداری با حضور کلیه ی مدیران استانی برگزار شد و بحثی در مورد آب شرب صورت گرفت و مجوز انشعاب آب شرب در این دو منطقه گرفته شد و در هفته ی آینده شاهد امور اجرایی و عملیاتی این پروژه خواهیم بود.

احداث پل سوم:
در زمینه ی تعریض پل آزادی و احداث پل سوم جلسات و نشستهایی با مسئولین منطقه آزاد داشتیم،هر چند آغاز این بحثها مربوط به سال ۹۵ بود و در آن زمان برنامه و طرح ارائه شد و کلید آن زده شد.

در زمینه ی اشتغال:
یکی از مواردی که در این خصوص باید به آن اشاره کنیم دکل نفتی مینوشهر است.
کارشناسان حفاری،کار خود را در مینوشهر شروع کردند و در حال حاضر به نفت نرسیدند و فعلا به اکتشاف گاز دست یافتند و قرار شد یک شرکت گازی در محل مستقر شود.
در زمینه ی اکتشاف حدود ۶۰نفر از شهرداری مینوشهر دعوت به کار شدند و بعد از زلزله نگاری،شرکت حفاری مستقر شد که ۱۸ نفر از مینوشهر مشغول به کار هستند.

مشکل بوی نامطبوع کارخانه ی الکل سازی:
در این خصوص جلسه ای با مسئولین مربوطه و رئیس بانک تجارت آبادان داشتیم،۵۰۰میلیون تومان اعتبار گرفتیم و مشکل اولیه ی شرکت الکل سازی فن آوران رفع شد.
متأسفانه شهرک صنعتی فاقد شبکه ی فاضلاب است و همچنان درصدد رفع این مشکل هستیم.
در حال حاضر دادستان دستور تعطیلی شرکت فن آوران را صادر کردند.

در رابطه با موضوع مناقصه ها و عدم اطلاع رسانی به شرکتها
(در حال حاضر  ۵۰۰تا ۶۰۰ شرکت ثبت شده، اما همواره دیدیم مناقصه ها مختص به چند پیمانکار غیر بومی است):
در سال ۹۶ برای برنامه ی توسعه ی ۵ساله ی ششم در ماده ی ۴۷نماینده ها مصوباتی در قضیه ی پروژه های عمرانی داشتند و مکلف کردند که مناقصه ها باید استانی باشد و در صورت برابری،اولویت با شرکت بومی منطقه است.
در حال حاضر مناقصه ی ۱۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰تومانی توسعه ی پایانه ی مرزی را داریم که امیدواریم پیمانکاران بومی در این مناقصه برنده شوند.

ورود اتباع و امنیت شهرستان و مرز شلمچه:
اگر گفته شود با ورود عراقیها وضع اقتصادی تغییری نکرده و پولی وارد شهر نشده این را رد میکنیم.
در بررسی های انجام شده پزشکان از تغییر ویزیتها و بازارها از رونق اقتصادی بسیار راضی بودند.
اما پیگیر این هستیم که امکانات و برنامه های امنیتی بیشتری برای شهر فراهم کنیم.
در مرز شلمچه مشکل امنیتی داریم،نظارت خوبی بر گیتهای منطقه نمی شود و بعضا شاهد قاچاق کالا هستیم.

وضعیت آموزش و پرورش،بومی نبودن رئیس اداره ی آموزش و پرورش،نقش نماینده در استخدام حق التدریسها،تهدید استعفای دسته جمعی کارکنان ستادی آموزش و پرورش:
من مسئول انتصابات نیستم،ممکن است بعضی جاها در حد اظهار نظر و پیشنهاد ورود کنم و اعلام کنم فلان شخص برای این پست مناسب است یا شخص دیگر توان بالایی ندارد اما انتخاب گزینه ی نهایی با بنده نیست.
مدیر قبلی هم بومی و از عشیره ی خنافره بود اما شاهد بودیم چه مشکلات و مسائلی به وجود آمد.
و ما در انتخاب مدیر جدید ورود نکردیم،از بچه های شهر گزینه هایی را معرفی کرده بودیم که سیستم امنیتی موافقت نکرد.
در آموزش و پرورش شخصی مسئولیت گرفته بود که در اداره ی دیگری هم مأمور بود،این غیرقانونی است،چون این نیرو را کنار گذاشتیم اعتراضها شروع شد.
در مورد استخدام حق التدریس ها بنده هیچگونه مداخله ای جز نظارت نداشتم،سهمیه را گرفتم و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادم و فقط تأکیدکردم نیروهای استخدامی خرمشهری باشند.
پیگیر موضوع استعفای کارکنان ستادی شدم و با ریاست اداره در این مورد صحبت کردم،خبر کذب بود و هیچ یک از کارکنان استعفا نداده بودند.

دلیل اعتراض نکردن سامری در مورد توهین صدا و سیما به قوم عرب:
من به اصل نظام نگاه می کنم و به نظرات مشتی خار و خاشاک کاری ندارم.بچه ای یک عروسک را در تصویر قرار نداد،دلیلی ندارد در این شرایط اعتراض کرد و جو را متشنج کرد،رئیس صدا و سیما به موضوع رسیدگی کرد و نباید اجازه دهیم از این اشتباه علیه نظام استفاده کنند.
رهبری و امام برای قومیت عرب احترام خاصی قائل هستند.
الان مسائل دیگری مهم هستند،باید به این توجه کنیم که آمریکا در صدد حمله ی نظامی به سوریه است و ما پیمان نظامی با سوریه داریم و باید به این قضیه ورود کنیم.

مدرک غیرمرتبط رئیس جهاد کشاورزی:
من از مطرودی جز کار مثبت چیزی ندیدم.ایشان تلاش خوبی در فعالیتها و کمک به کشاورزان داشتند.
زمینهایی به یغما رفته بود و پیگیر بازگرداندن این زمینها بوده و هستیم.
در حال حاضر مثل قبل بذر رایگان و تراکتور در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد.

اختلاف با دارابی در مورد جابجایی و برکنار کردن کارکنان شهرداری:
این موضوع صحت ندارد،من در مورد جابجایی ها اعتراضی نداشتم،حق شهردار است که نیروهای مورد نظر خود را به کار بگیرد.
از دارابی ناراحت بودم اما نه به خاطر جابجایی ها،ناراحتی ما بر سر بنرها و تشکر از افرادی بود که نقشی در کارهای انجام شده نداشتند.
البته بهتر بود جابجایی ها به این صورت و چند نفر همزمان صورت نگیرد و افرلد با احترام از سیستم خارج شوند نه مثل کار احمدی نژاد که وزیر را بدون اطلاع و وقتی در کشور دیگر بود از کار برکنار کرد.

و در پایان:
لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
باید از افرادی که صادقانه کار میکنند سپاسگزار باشید،شهامت و جرأت داشته باشید،اگر عبد سامری کار خوبی انجام داد مطرح کنید.
از منطقه آزاد برای همکاری و تامین اعتبار تشکر میکنم.
اخیرا با دو سفیر آلمان و قطر نشست داشتیم،آیا این کارها تشکر و دید مثبت ندارد...
و در پایان از وحدت موجود بین مسئولان خرمشهری تشکر میکنم و مردم مواظب توطئه های دشمن باشند و ما دنبال این هستیم اتفاق میمونی در خرمشهر بیفتد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار