اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
گلمرادی: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو مجمع بین‌المللی انرژی «IEF» گسترش می‌یابد.
علی گلمرادی اظهار کرد: شانزدهمین اجلاس مجمع بین‌المللی انرژی IEF در دهلی هندوستان با محورهای آینده، امنیت و انرژی جهان و نگاهی به دوران گذار، فناوری، تجارت و سرمایه‌گذاری در حال برگزاری است.

وی افزود: این مجمع که با هدف استمرار بخشیدن و افزایش میزان ثبات بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی شکل گرفته در شانزدهمین دوره خود با حضور نخست وزیر هندوستان آغاز به کار کرده است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در مجلس عنوان کرد: هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران متشکل از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این‌جانب و عزت‌الله یوسفیان ملا و حسن کاظمی‌پور اردبیلی نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیئت عامل اوپک به منظور دیدارهای دو جانبه وارد منطقه دیپلماتیک تاج در دهلی نو شده است.

گلمرادی گفت: در این مجمع وزرای نفت ۴۲ کشور جهان حضور دارند و مذاکرات غیر رسمی نیز در سطوح سیاسی و فنی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: از جمله وزرای حاضر در نشست دارمندرا پرادان وزیر نفت هند، خالد الفلح وزیر نفت و معادن عربستان سعودی، سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران، محمد بن صالح الصدا وزیر انرژی و صنعت قطر، امانوئل ایب کیچیوو وزیر منابع نفت نیجریه، کاسبرو نیشیم وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، لی فانونگ معاون سازمان ملی انرژی چین، پاول سورکین معاون وزیر انرژی روسیه و مارک وزلی منز معاون وزیر انرژی آمریکا خواهند بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: از جمله شخصیت‌های دیگر حاضر در این نشست، سان شیان شنگ رئیس انجمن بین‌المللی انرژی، فاتح بیرول رئیس سازمان جهانی انرژی، محمد بارکیندو دبیر کل اوپک و روسای سایر سازمان‌های جهانی هستند.

گلمرادی بیان کرد: ارکان این مجمع شامل اجلاس وزارتی و دبیرخانه مجمع بین‌المللی انرژی است که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این مجمع اجلاس وزارتی است که هر دو سال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل انرژی پرداخته و با مدیران عامل شرکت‌های ملی و بین‌المللی نفتی دیدار و گفتگو می‌کنند.

وی گفت: مجمع بین‌المللی انرژی ۷۲ عضو در کشورهای مختلف دارد و ۹۰ درصد تأمین، عرضه و تقاضای انرژی جهانی در زمینه نفت و گاز را شامل می‌شود. شرکت‌کنندگان این مجمع علاوه بر آژانس بین‌المللی انرژی و کشورهای اوپک شامل بازیگران اصلی بین‌المللی در حوزه انرژی نظیر برزیل، چین، هند، مکزیک، روسیه و آفریقای جنوبی خواهد بود.

رئیس کمیته نیروی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای فعال آی‌ای‌اف است و در تمامی اجلاس‌های این مجمع بین‌المللی حضوری فعال داشته و در سپتامبر سال 2003 نیز در شهر اصفهان میزبان سومین جلسه هیئت اجرایی بود.

گلمرادی در پایان با بیان اینکه شانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی به میزبانی هند و با همکاری چین و کره انجام می‌شود، افزود: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان در دهلی نو در جریان شانزدهمین اجلاس وزیران نفت مجمع جهانی انرژی در دیدار با همتای هندی خود دارمندرا پرادان به بررسی آینده همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی و پروژه موسوم به «فرزاد ب» نیز پرداخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار