اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
روحانی حتی روزهای جمعه نیز در امان نیست. امامان جمعه از هر فرصتی به ویژه در شهرهای بزرگ برای کنایه زدن به رییس جمهور استفاده می‌کنند.
مصطفی داننده: از زمین و زمان برای رییس جمهور روحانی در حال باریدن است. او هیچگاه فکر نمی‌کرد وقتی ردای ریاست جمهوری را به تن می‌کند با سیل مشکلات ریز و درشت روبرو شود. روحانی بر این باور بود که برجام می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور که میراث احمدی نژاد و تحریم‌های برای ایران بود را حل کند.

تصور او تا حدودی درست بود. استراتژی روحانی باز کردن درها به سوی کشورهای جهان بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا در ینگه دنیا، مردی مو بور به قدرت رسید. تاجری که برجام را توافقی زشت برای آمریکا می‌دانست.  به روی کارآمدن ترامپ آغاز روزهای سخت روحانی بود.

روزهایی که با مشکلات عدیده داخلی نیز همراه شد. از زلزله تا اعتراضات خیابانی و گرانی دلار. حالا هم که بحث فیلتر تلگرام مطرح است.

روحانی تنهاست

از سوی دیگر، برخی دولت‌های عربی به رهبری عربستان کمر به تضعیف ایران بسته‌اند و هرکاری می‌کنند تا بازوهای ایران درخاورمیانه را قطع کنند.

رییس جمهور روحانی با سیل مشکلات روبرو است. مشکلاتی که حالا با تنهایی پیش از پیش روحانی همراه است. او تقریبا یک تنه دل به دریای طوفانی مشکلات زده است.

چرا می‌گوییم روحانی تنهاست؟ چون حتی دوستان او نیز حاضر نیستند با رییس جمهور همراه شوند که مبادا عملکرد دولت دوازدهم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به نام آنها نوشته شود. حتی برخی می‌گویند باید امثال جهانگیری هم از دولت خارج شوند تا از شکست‌های احتمالی دولت در امان باشند.

البته باید گفت که حلقه مشاوران روحانی نیز به اینن تنهایی کمک کرده‌اند. آنها اگر اجازه می‌دادند همه کسانی که در انتخابات 96 نقش داشتند، نظرات خود را مطرح می‌کردند امروز راهکارهای بیشتری برای آینده ایران پیش روی بود.

از سوی دیگر مخالفان رییس جمهور و دولت نیز با تمام قوا به صحنه آمده‌اند تا روحانی را ناکارآمد نشان دهند. کسانی که در دولت‌های نهم و دهم بالا رفتن قیمت دلار را عادی نشان می‌دادند الان از آن پیراهن خونین ساخته‌اند و بر سر نیزه زده‌اند.

روحانی حتی روزهای جمعه نیز در امان نیست. امامان جمعه از هر فرصتی به ویژه در شهرهای بزرگ برای کنایه زدن به رییس جمهور استفاده می‌کنند. کسانی که زمان احمدی نژاد، کارهای او را آسمانی جلوه می‌دادند.

در کنار اینها باید به نهادهای موازی با دولت نیز اشاره کرد که به راحتی می‌توانند با تصمیمات خود دولت دوازدهم را وارد چالش‌های جدی کنند. نمونه بارز آن همین ماجرای فیلترینگ تلگرام است.

مشکلات داخلی و خارجی زیاد و روحانی تنها. واقعا نباید انتظار داشت یک دولت به تنهایی تمام مشکلات کشور را حل کند.

در پایان باید گفت سد روحانی به تنهایی نمی‌تواند در برابر سیل مشکلات بایستد.

عصر ایران/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار