اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تعداد نشریات دانشجویی دارای مجوز این دانشگاه از 63 نشریه در سال 1395 به 100 نشریه در سال 1396 رسید.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر عبدالرحیم هوشمند، اظهار کرد: کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه مجوز انتشار و فعالیت این نشریات را صادر کرده که در قالب فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه و یا دیگر موارد در سطح دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر می‌شوند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین وظایف بخش نشریات دانشگاهی می‌توان به تشکیل جلسات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی به منظور بررسی طرح‌ها و ایده‌ها و صدور مجوز انتشار نشریات در زمینه‌های مختلف، نظارت بر عملکرد نشریات و رسیدگی به درخواست دانشجویان فعال در حوزه نشریات دانشگاهی، رسیدگی به پرونده نشریات متخلف و برخورد قانونی با مدیران مسئول اشاره کرد.

هوشمند از دیگر وظایف این بخش را رسیدگی به درخواست صدور مجوز انتشار نشریه دانشگاهی- دانشجویی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مانند خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، طراحی صفحه برای علاقه‌مندان، حمایت مادی و معنوی از نشریات دانشگاهی و ارسال نشریات دارای مجوز به اداره چاپ و انتشارات دانشگاه برای چاپ و توزیع در بخش‌های مربوطه و شناسایی نشریات فعال و برگزاری جشنواره دانشجویی درون‌دانشگاهی به منظور انتخاب نشریات برتر برای شرکت در جشنواره سالانه نشریات دانشجویی کشور عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی واحدی مستقل با نام واحد نشریات دانشگاهی دارد که سال‌ها پیش در قالب یک واحد کوچک در معاونت دانشجویی و به عنوان زیرمجموعه اداره کل فرهنگی و فوق‌برنامه، فعالیت خود را آغاز کرد که پس از تشکیل واحد مستقل معاونت فرهنگی و اجتماعی توانست به مجموعه فعالیت‌های خود رنگی تازه ببخشد.

وی اضافه کرد: واحد نشریات دانشگاهی معاونت فرهنگی و اجتماعی در واقع بستری برای انجام فعالیت‌های علمی - تخصصی، فرهنگی - هنری و اجتماعی - سیاسی دانشجویان و دانشگاهیان در قالب نشریه است.

هوشمند اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 60 برنامه در حوزه کانون‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی، تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی دانشجویی، نشریات، خوابگاه‌ها و دفتر فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه، برگزارشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر این دانشگاه 57 انجمن علمی دانشجویی دارد، اظهار کرد: این انجمن‌ها در حوزه‌های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و علوم اجتماعی، الهیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، دامپزشکی، کشاورزی، علوم، علوم تربیتی و روان‌شناسی، علوم ریاضی و کامپیوتر، مهندسی، علوم آب، هنر و علوم زمین فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین هشت کانون فرهنگی – هنری شامل کانون ادبی، کانون تاتر، کانون عاشورا و شهدا، کانون حریم حیا، کانون فیلم و عکس، کانون قرآن و عترت، کانون انتظار و کانون هنرهای تجسمی نیز در دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت دارند. 

هوشمند ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، هنری به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی، دینی، ادبی و هنری دانشجویان علاقه‌مند و رشد خلاقیت‌های آنان، سامان بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه‌ی دانشجویی، هدایت این فعالیت‌ها در راستای تقویت ارزش‌های متعالی ایرانی و اسلامی و ارتقای سطح همکاری جمعی و گسترش و تعمیق فرهنگ مشارکت فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: فعالیت این کانون‌ها شامل شرکت در همایش ملی رویش، برگزاری دوره‌ی آموزشی ادبی (شعر و داستان)، برگزاری دوره‌ی آموزشی تئاتر (مقدماتی و پیشرفته)، برگزاری دوره‌ی آموزشی سینما (مقدماتی و پیشرفته)، همایش عاشورائیان، ایجاد کارگاه‌های مهارت و کارآفرینی و نمایش فیلم‌های بلند و کوتاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد : با احساس ضرورت و نیاز به بسط فعالیت‌های اجتماعی دانشجویی، کانون‌های اجتماعی این معاونت از شهریورماه سال 93 با تغییر و گسترش نمودار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، زیر نظر مدیریت امور اجتماعی به‌طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.

وی این کانون ها را شامل ایران‌شناسی و گردشگری، همیاران سلامت، خلاقیت و سرگرمی، آسیب‌شناسی اجتماعی، هلال‌احمر، محیط‌زیست، خیریه‌ی قدم، مطالعات زنان و گفتگو دانست و افزود: پارسال کانون های همیاران سلامت، مطالعات زنان و خلاقیت و سرگرمی به تعداد کانون های اجتماعی افزوده شده اند. 

هوشمند به برنامه‌های شاخص سال قبل معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها شامل برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم‌های موبایلی دانشجویی دانشگاه‌های خوزستان با عنوان تابش، شرکت کانون‌های فرهنگی در جشنواره کشوری رویش، برگزاری جشنواره دانشگاهی و کشوری حرکت، شرکت در جشنواره کشوری نشریات دانشگاهی، برگزاری هفته مدیریت سبز دانشگاه و جشنواره علوم زمین در دانشگاه بوده است.

وی از برگزاری انتخابات الکترونیک انجمن‌های علمی و کانون‌ها برای نخستین بار از طریق سامانه جامع معاونت فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و گفت: شرکت در مسابقات المپیاد ریاضی کشوری، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، برگزاری کنگره ملی طب اسب ایرانی، نشست تخصصی تاثیر سد گتوند بر شوری آب رودخانه کارون، نشست بررسی رحم‌های اجاره‌ای و مواردی دیگر از دیگر برنامه‌های مهم برگزارشده توسط این معاونت در سال گذشته است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار