اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اکنون در دوره ابتدایی ۲۹۳‌هزار و ۳۶۶ دانش‌آموز داریم، گفت: آمار کل دانش‌آموزان اتباع ۳۲۲‌هزار و۴۵۰ نفر است. از مجموع دانش‌آموزان اتباع، ۹۱ درصد اتباع افغانستان هستند.
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در دیدار با کاردار فرهنگی افغانستان در ایران و جمعی از مدیران مدارس افغانستان با بیان اینکه فرصت تحصیل اتباع در ایران با چالش‌هایی روبه‌رو بود، اظهار کرد: در نهایت به‌دنبال فرمان رهبری، دستورالعمل ثبت‌نام کودکان اتباعِ بدون اوراق هویتی صادر و باعث شد لازم‌التعلیمان فرصت تحصیل در مدرسه را داشته باشند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اکنون در دوره ابتدایی ۲۹۳‌هزار و ۳۶۶ دانش‌آموز داریم، گفت: آمار کل دانش‌آموزان اتباع ۳۲۲‌هزار و ۴۵۰ نفر است.

این در حالی است که پنج‌هزار تن از کودکان در سنین پیش‌دبستانی نیز از اتباع‌اند؛ از مجموع دانش‌آموزان اتباع، ۹۱ درصد اتباع افغانستان هستند و اگر تراکم کلاسی را در نظر بگیریم می‌توان گفت ۱۱‌هزار و ۷۰۰ معلم برای آنها تخصیص داده شده است؛ بدون آنکه یک ریال بودجه خارجی دریافت کرده باشیم این کار را انجام داده‌ایم.

به گفته حکیم‌زاده، پنج هزارو ۵۰۰ کودک اتباع فاقد اوراق هویتی در سال گذشته جذب شدند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی درباره توسعه مدارس افغانستانی در ایران گفت: تحت شرایط و ضوابط موجود اجازه داده می‌شود مدارس وابسته به سفارت بازگشایی شوند. اکنون مدارس خودگردان افغانستان در ایران ۲۴ مورد هستند، البته جمعیت اصلی‌ای که جذب می‌کنیم، از طریق مدارس دولتی خود ماست.

حکیم‌زاده ادامه داد: ما از اقدامات در راستای توسعه آموزش و این مدارس استقبال می‌کنیم، اما اگر زمینه فراهم شود هر دو گروه دانش‌آموزان ایرانی و افغانستانی در کنار هم درس بخوانند بهتر خواهد بود، بااین‌حال اگر سفارت افغانستان درخواست بدهد این امکان وجود خواهد داشت که طبق شرایط و ضوابط موجود مدارسی افتتاح شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار