اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل آبفا اهواز در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز مطرح کرد:
کریمی: با وجود مشکلات زیاد در آب و فاضلاب اهواز از سال گذشته تاکنون با اجرا و کلنگ زنی بیش از 60 پروژه با پیشرفت فیزیکی مختلف، همچنان در حال جراحی بدنه مشکلات آب و فاضلاب اهواز هستیم.
فردوس کریمی مدیر عامل این شرکت ، در ابتدا ضمن اشاره به بحران کم آبی و پدیده خشکسالی پیش رو ، به تشریح وضعیت منابع آبی اهواز پرداخت و از افزایش ظرفیت برداشت آب از طرح آبرسانی غدیر تا تیرماه سال جاری خبر داد. 

کریمی گفت: طرح اتصال مخازن آب حصیرآباد (پس از گذشت بیست سال عدم استفاده ) به شبکه آب شرب مناطق مرتفع  شرق و مخزن 50 هزار متر مکعبی آب در تصفیه خانه شماره دو اهواز  در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آب اهواز فعال هستند و با ساخت ایستگاه پمپاژ در محل تصفیه خانه های آب شماره یک و دو ، انتقال آب به این مخازن صورت می پذیرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این مخازن ، شبکه آب اهواز به پایداری مطلوبی دست پیدا خواهد کرد. 

مدیرعامل آبفا اهواز همچنین با اشاره به فصل گرما و تشدید پدیده خشکسالی در اهواز، برداشت آب تصفیه را توسط شهرداری جهت آبیاری فضای سبز امری غیرصحیح برشمرد و گفت: از 817 انشعاب آب تصفیه که توسط شهرداری مورد برداشت قرار می گیرد 105 انشعاب غیر مجاز بوده و برداشت غیراصولی انجام می شود.

وی تصریح کرد: این امر ، شبکه آب شرب شهروندان را دچار تنش و کم آبی می نماید که باتوجه به خشکسالی پیش رو، مسوولین مربوطه می بایست به این موضوع رسیدگی نمایند.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز یادآور مصاحبه برخی اعضای شورای شهر در خصوص شیوع بیماری به دلیل آلودگی آب اهواز گردید و اظهار کرد: در کمتر از یک هفته شاهد انتشار دو مطلب با یک مضمون از سوی برخی اعضای محترم شورای شهر در خصوص بیماری های پوستی و هپاتيت آ ناشی از آلودگی آب اهواز بودیم. 

وی ادامه داد: اظهار نظر در حوزه بهداشت را به متولیان آن یعنی بهداشت استان و اهواز واگذار نموده و هرگز در زمینه ای که تخصص آن را ندارم صحبت ننموده و دیگران را نیز به رعایت این موضوع دعوت می سازم.

فردوس کریمی گفت: با وجود مشکلات زیاد در آب و فاضلاب اهواز از سال گذشته تاکنون با اجرا و کلنگ زنی بیش از 60 پروژه با پیشرفت فیزیکی مختلف ، همچنان در حال جراحی بدنه مشکلات آب و فاضلاب اهواز هستیم بنابراین لازم است به یکدیگر کمک کنیم تا در این دو حوزه شاهد تحولات گسترده باشیم.

کریمی در پایان به پروژه های تاثیرگذار در حوزه فاضلاب اهواز اشاره و تصریح نمود: چند پروژه بسیار حیاتی در این بخش وجود دارد که از سال گذشته تاکنون بیشتر توان و زمان خود را صرف فعال سازی و راه اندازی آن ها نموده ایم و هدف اصلی،مهار فاضلاب ورودی به کارون از سواحل شرقی و غربی ، ارتقای سطح سلامت ،محیط زیست و کیفیت آب رودخانه کارون است. 

وی بیان داشت: این پروژه ها شامل :ساخت کلکتور های فاضلاب (خطوط جمع کننده) در ساحل شرقی و غربی کارون، ساخت ایستگاه های پمپاژ، فعال سازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق و ساخت و توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب هستند که تصفیه خانه شرق به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و تصفیه خانه غرب نیز آماده کلنگ زنی توسط ریاست محترم جمهور می باشد.

وی کلیه اقدامات فوق را در راستای خدمت به شهروندان محترم اهوازی عنوان داشت و آن ها را حداقل کاری دانست که برای ایشان باید محقق شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی مهدی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
comment
0
0
comment یکی ازبهترین مدیران استان که بااومدنش به آب اهوازتحول بزرگی درتمام زمینه هتابجادکرد.درودمهندس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار