اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کارلوس کی روش بعد از حدود یک سال درباره شرایط فوتبال ایران و تیم ملی مان در فاصله 50 روز به جام جهانی سخن گفت. حرف هایی که یک نقشه راه است.
گفت و گوی کارلوش کی روش با خبرآنلاین:

برانکو در برنامه 90 گفت اگر کی‌روش رونالدو به ما تحویل دهد، بازیکنان را می‌دهم.

برای آنکه من هم مثل برانکو از حس طنزگونه استفاده کنم باید بگویم نمی‌توانم 40 روزه رونالدو تحویل بدهم چون با او هشت سال کار کرده ام ولی مودریچ چرا!(خنده) می‌توانم بازیکنان را به سطح او برسانم.(خنده جمعی) خوشحالم که این سوال را از من پرسیدید. وقتی آقای برانکو این جواب را داد، من را شگفت زده کرد. مثل رونالدو را 40 روزه نمی‌توانم ولی مثل مودریچ را چرا.(خنده)

 خیلی شفاف به برانکو اعلام می‌کنم اگر بازیکنان را 40 روز به من بدهد، یک مطلب را قول می‌دهم... مطمئنا رونالدو تحویل نمی‌دهم ولی ضمانت می‌کنم تیم‌ملی ما به مراتب بهتر آماده بازی با بزرگان خواهد بود. وقتی کی‌روش بازیکنان و تیمش را برای آماده سازی دارد، دیگر صحبت از تعطیلات و هالیدی نمی‌کنم. آنجا قضیه خیلی جدی است. فکر می‌کنم نتایجی که در 7 سال گذشته داشته‌ام نشان می‌دهد بدون هیچ شک و شبهه‌ای بنده احتیاج به یکسری حرف‌ها ندارم. سبک کار من همیشه اینطور بوده که کمتر قول داده‌ام و بیشتر عمل کرده‌ام. برانکو بهتر از همه می‌داند، وقتی یک مربی فرصت آماده سازی تیم خود را با بازی و اردوی مناسب داشته باشد، شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

برنامه 45 روزه شما اجرا نشد. با این حال قرار نیست که جوجه اردک زشت جام‌جهانی باشیم؟(اشاره به مصاحبه ای که 7 سال قبل با کی‌روش داشتیم) همینطور اخیرا بعضی مربیان علیه حرف‌های شما درباره آماده سازی بازیکنان لیگ‌برتر موضع گرفته‌اند و می‌گویند شما به این مربیان توهین کرده‌اید.

 نه هیچ شانسی برای این اتفاق که جوجه اردک زشت جام‌جهانی باشیم، وجود ندارد. باید راجع به این صحبت کنیم. اخیرا وقتی من گفتم باید بیشتر زحمت بکشیم، بیشتر تلاش کنیم، بیشتر تمرین کنیم، آماده‌سازی بهتری داشته باشیم و... خیلی‌ها گفتند کی‌روش دارد به مربیان ایرانی بی‌احترامی می‌کند. دارد علامت سوال جلوی توانایی‌های این مربیان می‌گذارد. من واقعا شوکه شدم. فکر می‌کنم دقیقا برعکس این مطلب گفته شده. من احترام بسیار بیشتری نسبت به هر شخص دیگری به کار مربیان می‌گذارم. می‌خواهم بگویم است که با واقعیات راحت کنار بیائیم و آنها را بگوئیم. وقتی صحبت از احترام می‌شود؛ احترام واقعی این است به بازیکنان ملی‌پوش خود این فرصت را دهیم تا آماده‌تر به جام‌جهانی بروند و بدرخشند. این فرصت را بدهیم که آبرومندانه رقابت کنند. من اگر دست خودم باشد، به این می‌گپویم احترام. برای همین است که خودم و کادرم روزی 18 ساعت در اینجا(پک) کار می‌کنیم. اگر این را می‌گفتم و در خانه می‌نشستم، می‌توانستند بگویند کی‌روش به مربیان ایرانی توهین کرده است. من بیشتر هر روز بیشتر از همه در پک هستم و کار می‌کنم. من اینجا هستم که فوتبال ما پیشرفت کند. تبدیل به یک تیم بهتر شود. چطور ممکن است کسی که چنین پیامی را ساطع می‌کند و می‌خواهد بازیکنان آماده‌‍تر شوند، بی‌احترامی می‌کند؟ من فکر می‌کنم اگر کسی اینجا بگوید بازیکنان دیگر نیاز به کار بیشتر و پیشرفت ندارند، او توهین واقعی کرده است. اگر کسی بگوید کشور نیاز به زمین‌های بیشتر و بهتر ندارد، او توهین کرده است.

شما تا اینجا بهترین مربی تاریخ ما بوده‌اید. همه دوست دارند یک جام در دوران شما بگیریم و آن جام، جام ملت‌های آسیاست. همه آرزو دارند آن اتفاق رخ دهد و تابو شکسته شود.

من از صمیم قلب می‌گویم ایران این شانس را دارد که قهرمانی جام ملت‌ها را به چالش بکشد و این عنوان را به دست بیاورد و در امارات قهرمان شود. مردم ایران، هواداران فوتبال ایران مستحق این دستاورد هستند. همینطور فوتبالیست‌های ایرانی در تیم‍‌‌ملی. فکر می‌کنم در حال حاضر پتانسیل فوتبالیست‌های ایران در حدی هست که بتوانند قهرمانی جام‌ملت‌ها را از آن خود کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار