اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
بازدید استاندار خوزستان از تصفیه خانه آب شماره دو اهواز:
شریعتی: جلسه‌ای با موضوع اینکه اگر بخواهیم کل آب اهواز را در دو ماه آینده از طرح غدیر برداشت کنیم و هیچ برداشت آبی از رودخانه کارون نداشته باشیم برگزار خواهیم کرد که ....
شریعتی استاندار خوزستان، خون میرزایی فرماندار اهواز و فردوش کریمی مدیر عامل آبفا اهواز از محل تصفیه خانه آب شهید منجزی (شماره دو) اهواز بازدید کردند.

تصفیه خانه آب شهید عباسقلی رحیمی منجزی ( شماره ۲) واقع در منطقه کیان آباد اهواز  به عنوان تأسیسات اصلی آبرسانی شهر اهواز محسوب می گردد که آب را با فرآیندی متعارف با ظرفیت۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ( معادل ۵/۳ مترمکعب در ثانیه) برای جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر تصفیه می نماید.

این تصفیه خانه شامل ۴ عدد زلال ساز، ۲۴ فیلتر ثقلی باز شنی ، ۲ ایستگاه پمپاژ آب خام و تصفیه (۸ عدد پمپ آب خام،۶ عدد پمپ آب تصفیه) ،پست برق، ایستگاه پمپاژ پایپنگ و  مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب می باشد که به زودی وارد مدار خواهد شد. آب این تصفیه خانه از تأسیات آبرسانی غدیر ( ام الدبس) تأمین می گردد که این آب توسط خط انتقال ۲۰۰۰میلی متری به طول ۸۰ کیلومتراز محل تأسیسات آب غدیر به سمت تصفیه خانه آب شماره ۲ اهواز منتقل و با خط ۱۴۰۰ میلی متری وارد تصفیه خانه می شود. حجم آب ورودی ۳ مترمکعب در ثانیه است که پیش بینی می گردد به زودی تا حدود ۶ متر مکعب در ثانیه توسعه یابد.

گفتنی است آب طرح غدیر از کیفیت مناسبی برخوردار است و علاوه بر تصفیه خانه شماره دو، توسط خط انتقال ۱۰۰۰ میلی متری به سمت تصفیه خانه شماره یک نیز هدایت می گردد.

فاضلاب ورودی به کارون در مقطع اهواز تا 3سال آینده به صفر می‌رسد

استاندار خوزستان گفت: یک طرح آماده کرده‌ایم که طبق آن 55درصد فاضلاب ورودی به رودخانه کارون ظرف 8ماه تا یک سال آینده جمع‌آوری می‌شود و دیگر وارد کارون نمی‌شود وامیدواریم ظرف 3سال آینده کل فاضلاب ورودی به رودخانه کارون را در مقطع اهواز به صفر برسانیم.

غلامرضا شریعتی امروز، سوم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهایی که به مردم منطقه منبع آب، حصیرآباد، کوی رمضان و شرق اهواز وعده داده بودیم این بود که سعی کنیم که وضعیت آب را از نظر کمی و کیفی در این مناطق اصلاح کنیم.

وی افزود: به همین علت دستگاه‌های متولی از جمله سازمان آب و برق خوزستان، شرکت آب و فاضلاب اهواز، استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز درگیر کار شدند تا کاری که حدود 25سال معوق مانده بود، به انجام برسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه این کار در حال حاضر تکمیل است و شاید یک یا دو درصد از کار باقی مانده باشد و شاید ظرف 20روز تا یک ماه آینده کار به طور کامل تکمیل شود تا مردم شرق اهواز که شاید در طول شبانه روز حدود 2 تا 4ساعت آب داشته باشند، از آب پایدار و بهداشتی در طول 24ساعت شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: بحث تعویض مخزن اصلی آب اهواز در تصفیه‌خانه شماره 2 کاری دیگر است که در حال انجام است. این مخزن بالای 40سال است که در حال کار کردن است و با توجه به گل و لایی که در آن وجود دارد، کیفیت خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: یک مخزن جدید برای جایگزینی آن ساخته شده است که نیاز به تمهیداتی دارد تا بتوانیم ظرف 2ماه آینده این مخزن جدید را وارد مدار کنیم تا علاوه بر افزایش حجم آبی که به کل شهر اهواز داده می شود، کیفیت آب نیز بهبود پیدا کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در جلسه‌ای که برگزار خواهد شد موضوع اینکه اگر بخواهیم کل آب اهواز را در دو ماه آینده از طرح غدیر برداشت کنیم و هیچ برداشت آبی از رودخانه کارون نداشته باشیم، بررسی و نواقص و مشکلات احتمالی نیز مطرح خواهد ‌شد. اگر دست به دست هم دهیم می‌توان این نواقص را برطرف کرد و ظرف یک یا دوماه آینده کل آب شرب و بهداشتی شهر اهواز را از طرح غدیر برداشت کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: این کار بسیار بزرگ به جدیت در حال دنبال شدن است و امیدواریم سریعتر این کار را به سرانجام برسانیم و با همکاری‌های بین بخشی کار را منسجم پیش ببریم و نیاز مردم را در این زمینه تامین کنیم.

وی در خصوص بحث فاضلاب ورودی به رودخانه کارون گفت: حجم فاضلابی که به رودخانه کارون وارد می‌شود، اصلا قابل قبول نیست. در این زمینه یک طرح آماده کرده‌ایم که طبق آن 55درصد فاضلاب ورودی به رودخانه کارون ظرف 8ماه تا یک سال آینده جمع‌آوری می‌شود و دیگر وارد کارون نمی‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این زمینه امیدواریم در یک یا دوماه آینده تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز را نیز افتتاح و این خواست دیرینه مردم ناحیه شرق اهواز را اجرایی کنیم. همچنین کارهای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز انجام شده است و امیدواریم ظرف 3سال آینده کل فاضلاب ورودی به رودخانه کارون را در مقطع اهواز به صفر برسانیم.

















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار