شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
رئیس جمهور در جمع مردم آذربایجان شرقی گفت: زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند. روحانی افزود: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.
خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم آذربایجان شرقی عنوان کرد: آذربایجان سرزمین علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و شهدای بزرگ ایران اسلامی است. مردم آذربایجان، نامداران ایرانند

وی افزود: در اردیبهشت ۹۶ به مردم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت را وعده دادیم. برای احیای دریاچه ارومیه، زبان ترکی، پیشرفت ورزش و بویژه باشگاه تراکتور وعده داده ایم و پای آن ایستاده ایم.

روحانی گفت: احیای دریاچه ارومیه تعهد دولت است؛ اگر تلاشهای دولت از سال ۹۲ نبود، شهریور ۹۶ دریاچه ارومیه ای وجود نداشت. حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرد، ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه می کنیم. تا پایان دولت دولت دوازدهم ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر افزایش می یابد

حجت الاسلام روحانی روز سه شنبه در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز ، آذربایجان را سرزمین علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و شهدای بزرگ ایران اسلامی برشمرد و با بیان اینکه مردم آذربایجان، نامداران ایرانند، تصریح کرد: در اردیبهشت ۹۶ به مردم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت را وعده دادیم و برای احیای دریاچه ارومیه، زبان ترکی، پیشرفت ورزش و بویژه باشگاه تراکتور وعده داده ایم و پای آن ایستاده ایم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز یکبار دیگر می‌خواهیم با هم پیوند جدیدی را برای ارتقاء آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم.

رئیس جمهور افزود: ما به آذربایجان برای احیاء و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقاء ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم.

روحانی با اشاره به اینکه ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد، گفت: امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم.

روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کند، گفت: در این استان خیران و افراد نیکوکار تلاش‌های فراوانی در راستای ارتقاء بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌ای که صد خیر در ۵ سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌اند و دولت متقابلاً ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

روحانی با بیان اینکه دولت در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و سدسازی نیز برنامه‌های خوبی برای استان دارد، گفت: زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.

رئیس جمهور افزود: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.

روحانی با بیان اینکه باید به ایثار مردم آذربایجان شرقی افتخار کنیم، گفت: من به مردم آذربایجان شرقی و غربی و منطقه غرب کشور، اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲، نبود، در شهریور سال ۹۶، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم ۲ هزار و دویست میلیارد تومان برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه کرده و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار