شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

شوشان: حکایت تردد و خوش گذرانی احشام در اماکن عمومی آن هم در خوزستان همیشه یکی از مسائلی بوده که شهروندان خوزستانی را آزار داده و یواش یواش این فرهنگ که متاسفانه باعث دلخوری های فراوانی شده در تمام خوزستان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و فرق نمی کند کجا باشد، حیوانات یکی پای اصلی حضور در اماکن عمومی شده اند ! مثل رودخانه کارون و زیر پل پنجم در اهواز، مثل مسجدسلیمان در مدارس نیمه کاره، مثل پارک های محله ایی و این آخری هم در پارک دانشجو آبادان !

اما سوال این جاست خوزستان با توجه به آب و هوای گرمی که دارد و از طرفی دیگر مشکلات جنگ تحمیلی که سرانه فضای سبز را با آسیب جدی روبه رو کرده و جلگه بودن خوزستان را که پوشیده بوده از درخت های تنومند با توپ و تانک های 8 سال دفاع مقدس با مشکل روبه رو کرده و از سویی دیگر مسائل گرد و خاک، بدون شک نیازمند توجه جدی به فضای سبز و اماکنی می باشد که نیازهای شهروندان را به این اماکن برطرف کند، اما متاسفانه هر روز از اماکن عمومی خوزستان حوادثی ناگوار به گوش می رسد که خوزستانی ها را به استانهای دیگر برای پرکردن اوقات فراغت می کشاند، به خصوص شرجی های این روزهای خوزستان.

مثلا اتفاق پارک مسجدسلیمان، اتفاق سد کارون3، اتفاق کانال آبیاری دزفول، اتفاق پارک شهربازی اهواز و ... و همچنین وجود حیوانات در پارک ها و فضای سبز.

اما موضوع پارک دانشجو آبادان از این قرار است که خبرنگار ذره بین برای انجام کارهای اداری به آبادان می رود و برگشتنی از آبادان تصمیم می گیرد به خرمشهر برای ادامه نجام کارها برود که به راننده می گوید از سمت پل قدیم او را به مقصد برساند، در راه به پارک دانشجو می رسند که با خود می گوید چه اسم زیبایی و احتمالا یک پای ثابت این پارک باید دانشجویان برای درس خواندن باشد و خانواده ها هم از این فضا استفاده کرده و فرزندان خود را برای تشویق شدن به درس خواندن به این پارک روانه می کنند، اما منظره ایی جز چراء گوسفندان به چشم خبرنگار ما نخورد که نخورد، حال سوال ما از مسئولین شهرداری آبادان این است که مگر نه اینکه هر پارک می بایست خدمه ایی داشته باشد و نگهبانی و مسئول فضای سبز و آبیاری، پس چرا این پارک با چنین مهمی روبه رو نبوده تا مانع از ورود احشام به پارک شود و این فرهنگ زشت و نامیمون از بین برود؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار