شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری بر ارتباطات علمی و فناوری ایران ندارد، گفت: آمریکا اصلا جزو کشورهای هدفِ ارتباط علمی و فناوری ما نبوده است.
حسین سالارآملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا خروج آمریکا از برجام، تاثیری در ارتباطات علمی و بین المللی ما دارد یا خیر؟ اظهار داشت: آمریکا اصلا جزو کشورهای هدفِ ارتباط علمی و فناوری ما نبوده است، لذا از حدود ۲-۳ سال پیش ارتباط سیستماتیک و نظام‌مندِ علمی و فناوری با آمریکا نداشتیم و به همین دلیل تقریبا اثرش در حد صفر است و تاثیری بر روی فعالیت های علمی و فناوری ایران ندارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان این مطلب که عمدتا فعالیت‌های علمی ما با کشورهای اروپایی، چین، کره جنوبی و روسیه در حوزه فعالیت‌های استراتژیک خلاصه می‌شود، افزود: ایران در منطقه صرفا علم خود را به کشورهای همسایه و مسلمان می دهد و با این کشورها ارتباط خوبی دارد.

سالارآملی با اعلام اینکه در سال ۹۶، ۴۱۷ پروژه تحقیقاتی فی مابین دانشگاه‌های برتر ایران با دانشگاه های معتبر دنیا داشتیم، خاطرنشان کرد: به طور متوسط هر هفته ۱۱ هیات علمی از کشورهای دیگر برای حضور در سمینارها، کنفرانس های علمی و برنامه ریزی برای دوره های مشترک به ایران آمدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار