اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
پدرم وزنه‌بردار بود و من هم از همان بچگی عاشق این رشته ورزشی بودم و تمامی مسابقات را تماشا می‌کردم. طولی هم نکشید که خودم شروع به بلند کردن وزنه‌ها کردم.
مرادی به یک شبکه تلویزیونی آلمان گفت: امیدوارم در آینده که خیلی دور نیست، از المپیک 2024 صحبت می‌کنم، بتوانیم قویترن زن جهان را هم معرفی کنیم.

شبکه تلویزیونی «دویچله وله» آلمان گزارشی تصویری از تمرین تیم وزنه‌برداری دختران نوجوان ایران تهیه کرده و با حضور در محل تمرینات این تیم در آکادمی وزنه‌برداری واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران، گفت‌وگویی با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و اعضای تیم ملی کشورمان داشته است.

الناز باجلانی، وزنه‌بردار دسته 63 کیوگرم نوجوانان کشورمان که به ادامه سنت خانوادگی خود در این رشته ورزشی افتخار می‌کند، در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی گفت: پدرم وزنه‌بردار بود و من هم از همان بچگی عاشق این رشته ورزشی بودم و تمامی مسابقات را تماشا می‌کردم. طولی هم نکشید که خودم شروع به بلند کردن وزنه‌ها کردم.

بر اساس این گزارش؛ مغزی که پشت موفقیت دختران وزنه‌بردار ایران است، دفترش یک طبقه بالاتر از محل تمرین دختران وزنه‌بردار است و آن علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و شاید بزرگترین طرفدار و حامی دختران وزنه‌بردار است. او می‌گوید نباید تفاوتی بین مردان و زنان در این رشته ورزشی باشد.

علی مرادی در گفت‌وگو با «دویچه وله» اظهار داشت: ما وزنه‌بردار مرد زیادی داریم که در کنار کسب عناوین قهرمانی، رکورددار هم هستند. در حال حاضر قویترین مرد جهان یک وزنه‌بردار ایرانی است. ما می‌خواهیم با دختران وزنه‌بردارمان هم به چنین دستاورد مشابهی برسیم. امیدوارم در آینده که آینده خیلی دوری نیست، از المپیک 2024 صحبت می‌کنم، دختران وزنه‌بردار بتوانند بر این افتخارت بیفزایند و بتوانیم قویترن زن جهان را هم معرفی کنیم.

بر اساس گزارش «دویچه وله»، دختران وزنه‌برداران ایران برای تحقق این رویا، هر روز سخت تلاش می‌کنند. آنها نیز به مانند وزنه‌برداران مرد در زمان برگزاری اردو در محل کمپ فدراسیون وزنه‌برداری اردو می‌زنند و پزشکان و مربیان از نزدیک بر آنها نظارت دارند. در چند ماه اخیر آنها مسیر طولانی را طی کرده‌اند، اما هنوز راه طولانی در پیش دارند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری نیز به این شبکه تلویزیونی آلمانی گفت: دختران وزنه‌بردار ما هنوز تجربه لازم را ندارند، اما قطعاً آنها سال آینده عملکرد بهتری خواهند داشت. در حال حاضر ما تمرکزمان را روی کار بر روی اعتماد به نفس‌ وزنه‌برداران‌مان گذاشته‌ایم.

مهدیه کلالی، وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم نوجوانان ایران نیز به «دویچه وله» گفت: اگر مردان می‌توانند به این رشته ورزشی بپردازند، زنان هم می‌توانند. در همان 5 یا 6 ماه اولی که ما کارمان را شروع کردیم، نیمی از رکوردهای وزنه‌برداری بانوان را شکستیم که این فوق‌العاده است.

در پایان گزارش «دویچه وله» آمده است که دختران وزنه‌بردار ایران مصمم هستند تا به جهانیان نشان دهند که زنان ایرانی چقدر می‌توانند قوی باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار