اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
معاون اداره کل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری خوزستان گفت: اطفای حریق جنگل ها و عرصه های طبیعی مختص یک دستگاه مثل منابع طبیعی نیست و منابع طبیعی مدیریت میدانی کار را به عهده دارد.
حمید میرعلایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگاه آموزشی- توجیهی مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در جنگل ها و مراتع اظهار کرد: از سال های گذشته اهمیت و حفاظت از سرمایه های خدادادی در جنگل ها، بیشه زارها و مراتع مورد توجه بوده و مختص امروز نیست و همه موظف به حفاظت از آنها هستیم.

وی افزود: اطفای حریق جنگل ها و عرصه های طبیعی مختص یک دستگاه مثل منابع طبیعی نیست و منابع طبیعی مدیریت میدانی کار را به عهده دارد و همه دستگاه ها چه به لحاظ شرعی، عرفی و اخلاقی در قبال مدیریت پیشگیری از حریق وظیفه دارند.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری و مراتع خوزستان تصریح کرد: ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از  منابع طبیعی و جنگل ها در سال ۴۶ تصویب و ابلاغ شد و اصلاحات بعدی آن در خصوص آتش سوزی در جنگل ها و منابع طبیعی است و همه ماموران دولتی چه لشکری و چه کشوری که در نزدیکی حریق هستند در برابر تقاضای همکاری مأموران جنگلبانی موظف به همکاری و اطفای حریق هستند.

میرعلایی یادآور شد: در صورت عدم همکاری متخلفان طبق ماده ۵۸ و ۵۹ قانون استخدام کشوری مجازات می شوند.

وی با اشاره به حریقی که سال گذشته در جنگل های حمیدیه رخ داد، اضافه کرد: منابع طبیعی در اطفای این حریق کمترین سهم را به عهده داشت و بیشتر کار توسط مأموران دولتی و نظامی و انتظامی انجام شد.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری و مراتع خوزستان بیان کرد: در مرکز جهانی پایش حریق مجموعه قوانین و استانداردهای جهانی درباره پیشگیری و مدیریت اطفای حریق وجود که گرما، اکسیژن و دست را سه مولفه ایجاد حریق بیان کرده و باید تلاش کنیم این حلقه اتصال را به هم بزنیم و حریق را کنترل کنیم.

میرعلایی یادآور شد: سازمان مدیریت بحران کشور در سال ۹۱ طرح جامعی را تحت عنوان مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در جنگل ها تصویب و به استان ها ابلاغ کرد که در این طرح همه این موارد قبل، حین و پس از آتش سوزی پیش بینی شده است.

وی در پایان خبر داد: در ماده سه این قانون ساختار عملیاتی مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در چهار رده پیش بینی شده که سه کمیته پیش آگاهی، پیشگیری و همچنین کشف و شناسایی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار