اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

بسمه تعالی

چندی پیش مطلبی تحت عنوان " مدیران ناکارآمد در حمیدیه به جان فرهنگ و هنر افتاده اند" از پایگاه خبری شوشان منتشر شد که بر اساس آن نویسنده به اطلاعات کذب و غیر مستند در تشریح وضعیت فرهنگی شهرستان حمیدیه اکتفا کرده است.

با توجه به اینکه نویسنده محترم در ارئه مطالب حق قلم و صیانت رسانه از حقوق جامعه را رعایت نکرده در پاسخ این مطلب ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.

ابتدا باید عرض کرد بهره برداری شخصی برخی مشکلات موجود در شهرستان که ناشی از مشکلات ساختاری و اعتباری در حوزه فرهنگ است کمک به بهبود شرایط فرهنگی شهرستان نیست بلکه عین ظلم به این حوزه است.

به طور حتم حمایت و توسعه بخش خصوصی یکی از اهداف بلند مدت دولت تدبیر و امید با هدف کوچک کردن دولت و واگذاری مسئولیت ها به افراد معتمد و لایق است تکرار می کنم افراد " معتمد و لایق" بنابراین این واگذاری ها باید با نهایت دقت انجام شود تا شرایط جدید به جای کمک به هنرمندان ، محلی برای سواستفاده از آنها و بهره برداری عده ای سودجو نشود.

من و شما می دانیم تمام دارایی جامعه فرهنگی و هنری نه تنها حمیدیه بلکه کل استان هنر و نقش آفرینی آنها در این حوزه است بنابراین هنرمندی که هیچ گونه دسترسی به امکانات ندارد آیا می تواند برای مقاصد مختلف هنری خود به ازای هر ساعتی که از سالن الغدیر استفاده می کند هزینه های میلیونی پرداخت کند.!؟

همه می دانیم سالن الغدیر تنها سالن فرهنگی شهرستان است که این روزها عده ای به نام مردم و به نفع خودشان بر طبل واگذاری های خصوصی می زنند اما تا کنون صحبتی از شرایط واگذاری و نحوه همکاری با هنرمندان را به میان نیاورده واصلاً به فراموشی سپرده اند!؟

استقرار بخشداری مرکزی را در سالن الغدیر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود منطور نموده اید که خدمت این عزیزان باید عرض کرد استقرار بخشداری به صورت کاملا قانونی و بر اساس ماده 21 انتخابات صورت گرفته است. لیکن از سوی این فرمانداری تمهیدات لازم جهت استقرار بخشداری مرکزی در محل جدید معمول که ظرف روزهای آینده به ان محل منتقل خواهد گردید.

اما سوال اساسی: چرا نویسنده محترم با وجود حمایت و ورود شخص فرماندار مشکلات هنرمندان را تنها متوجه فرمانداری نموده، ولی از سایر مراجع ذیربط در سبد مطالبه گری اشاره ننموده است !؟

سوال بعدی اینکه آیا مشکلات فرهنگی شهر جنابعالی حل شده است که شهر و دیار خود را رها کرده اید و به مشکلات فرهنگی شهرستان حمیدیه پرداخته اید؟

واما آخرین مورد: باتوجه به طومار دسته جمعی عده ای کثیری از هنرمندان وهنردوستان شهرستان حمیدیه مبنی بر اعتراض به واگذاری سالن الغدیر ((خصوصاً به نیروی غیر بومی )) وعدم برخورداری از همکاری پیمانکار جهت استفاده از سالن مذبور در راستای فعالیت های هنری ، که از سوی این فرمانداری طی شماره 4954/16/4471 مورخ 28/9/96 به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خوزستان ارسال گردیده و متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نگردیده است.

آیا این جوسازی ها وبرخورد های احساسی ناشی از این اعتراضات دسته جمعی هنرمندان و هنردوستان شهرستان حمیدیه نیست!؟

در پایان عرایض لازم می دانم بگویم جامعه فرهنگی بیشرین ضربه ها از دایه های مهربان تر از مادری خورده اند که با علم کردن منافع عمومی به دنبال تحقق اهداف خود هستند لذا این ترفندها برای ما شناخته شده است و حضرتعالی به دنبال راه دیگری برای رسیدن به آرزوهای خود باشید.

والسلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار