اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶
شوشان - حجت الاسلام امین بهرامی (شریعت شوشتری)

خبرخروج آمریکا از برجام به سرعت پخش شدو غرب گرایان دلواپس برجام ونه دلواپس انقلاب تحلیل های خود را که حاکی از برکات برجام برا برون رفت از مسائل اقتصادی بود راهمچون کف روی آب زودگذر وبی فایده یافتند.مواضع ظریف شنیدنی بود وقتی که پس از خروج آمریکا از برجام اعتراف کرد استکبار غیر قابل اعتماد است وآمریکا به تعهداتش عمل نکرد.

چقدر این اعترافات شبیه سخنان دکتر جلیلی بود. اما بااین اختلاف که وقتی دکتر جلیلی ریاست تیم مذاکره کننده را برعهده داشت چرخ سانتریفیوژها میچرخید.راکتو آب سنگین اراک فعال بود و زیربار سخنان کد خدا نرفت،ولی امروز دکتر ظریف درحالی اعترافات خود علیه آمریکا درخصوص برجام را مطرح کرد که نه از فعالیت سانتریفیوژها ونه از آب سنگین اراک خبری است.

این همه سال هزینه دادیم تا یک فرد غرب گرا به نتیجه ای برسد که سالها پیش تیم مذاکره کننده انقلابی این نکات را مقتدرانه بیان می کردند.مقام معظم رهبری(مدظله العالی)از همان ابتدا اعلام کردند نسبت به برجام و نتیجه آن بد بین بوده و طراحی دشمن این است که دراقتصاد،درسیاست،در دیپلماسی کشور نفوذ کندتادر نهایت مردم را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کند.

حال دولت تدبیروامید میماند وکشتی به گل نشسته برجام و دنیایی از سؤالات مهم که باید به مردم پاسخگو باشد.

یادمان نرفته رئيس جمهور نه تنها رفع معظلات اقتصادی، بلکه آب خوردن مردم را هم به برجام مرتبط کرده بود،اما حال به وضوح میبینیم از برجام خیری نصیب ملت نشده و باید دیدگاه خود را معطوف به توان داخلی بگذارند واین نکته ای است که از ابتدای کاردولت تدبیروامید رهبر دوراندیش وفرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی)آن را به مسؤلین کابینه دولت مذکور وحتی سایر مسؤلین کشوری متذکر شدند.

تفاوت دیپلماسی انقلابی با دیپلماسی غربی این است که نیروهای مذاکره کننده انقلابی گوششان به کلام امام و رهبرشان است و یقین دارند  خط کشی رهبری درمذاکرات خارج از مسیر عزت اسلام و جمهوری اسلامی نیست ولی مذاکره کنندگانی بادیدگاه غربی پای میزمذاکره رفتند به دنبال به دست آوردن دل کد خدا بودند و عزت ملی برایشان لق لقه لسان وبازی باالفاظ بود و امروز ثمره تفاوت دیدگاه انقلابی بادیدگاه غربی برآحاد مردم انقلابی که قبل از تیم مذاکره کننده واعضای دولت روحانی نتیجه برجام را میدانستند وحتی حامیان دولت فعلی که به دنبال مثمرثمرنشان دادن مذاکرات بودند مشخص شد.

امیدواریم برجام درس عبرتی برای دولت فعلی و غربگرایانی که برای رابطه باکد خدا سینه چاک بودند شده باشدو ازتوان داخلی نخبگان،متخصصان،کارآفرینان ایران اسلامی برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور استفاده نمایند و فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)را نصب العین کارخود قراردهند،زیرا درطول این۵سال شعار عمل به فرمایشات رهبری را داده بودندولی درعمل بادیدگاه غربگرایانه اموراجرایی کشور را مدیریت کردند.

اگرچه این سخن تاپایان این دولت درحد یک آرزو خواهد ماندومحقق شدن آن عملی نخواهدشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment باسلام. خیلی عالی بود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment سلام. از رفقای سایت شوشان بخاطر تنوع مطالب ممنونم و بخاطر نشر تراوشات استاد فرهیخته و علامه فرزانه حضرت حاج آقای بهرامی که از افتخارات حوزه علمیه خوزستان هستن از دوستان این سایت تشکر ویژه دارم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment واقعا قلم شیخ مثل منابرش صریح هستن. خدانگهشون داره که همیشه واقع بینانه مباحث روبیان میکنه.خیلی عالی بود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment احسنت شیخ بزرگوار. تحلیل جامعی بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار