اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
شوشان - علی اصغر دهپور

از اینکه در فرصت های مناسب و در گلوگاههای اجتماعی و سیاسی و بزنگاه های خاص نتوانستیم بهره درست را ببریم، دردی ست که سالیان وشاید قرنهای متمادی ست که هزینه های زیادی را بر ما وارد کرده.در قرنی که بیداری جوامع و رشد افکار عمومی در سطح بسیار بالایی ست، شخص قلدری به همان شیوه گانگستری و هالیودی خود بی اعتنا به تمام پروتکل های بین المللی و حتی همان شورای امنیتی که در خاک آمریکاست و خودشان نیز بپای مصوبه ی آنرا امضا نمودند، چشم در چشمان تمام دنیا میدوزد و بی اعتنایی و بی تعهدی خودش و دولتمردان آمریکا را به تمام جهان نمایانگر می شود.

اروپا به ظاهر هم که بود با آمریکا همسو نمی شود. بیشتر سران کشورها و توده سیاستمداران دنیا کار او را تقبیح می کنند. در نظر سنجی ها اکثر مردم آمریکا با اقدام ترامپ مخالف می شوند، و این می توانست بیس یک بهره برداری مناسب سیاسی و دیپلماسی حداقلی برای ایران شود. اما این فرصت سوزی های ما پایانی ندارد.

باز کاری از طرف عده ای از نمایندگان مجلس انجام گرفت، که نه زمان آن مناسب بود ،و نه مجلس جای آن.

دوباره آتش زدیم بر منافع خود.در جاییکه باید بعنوان جایگاه قانون و قانون مداری و تصویب پروتکل های کشوری و مصوب کردن احترام به روابط بین الملل باشد، حرکتی این چنینی در آتش زدن پرچمی که برای همان توده اکثر مردم آمریکا که با اقدامات ترامپ مخالف بودند نیز مقدس است، آنهم در جلوی چشم مردم دنیا، در مجلسی که در خاورمیانه بعنوان  اولین مجلس دموکراسی بود، بازتاب های زیادی در نزد افکار عمومی برای ما خواهد داشت.

می توانستیم و می توانیم از این شرایط پیش آمده برای بدعهدی و بی قیدی آمریکا و نشان دادن هویت استکباری او بیشترین بهره برداری را نماییم. بهتر آن است که نمایندگان محترم به مهمترین وظایف خود که ایجاد شرایط مناسب در سطح کشور برای جلب رضایت عمومی مردم و  گسترش قانون را در کشور بنمایند و چهارچوب های لازم را برای جلوگیری و ریشه کنی فساد در لایه های جامعه را انجام دهند.

بی شک آنچه که می تواند اکنون فضای جامعه را بسوی آرامش و نشاط بازگرداند آتش زدن پرچم با انواع فندک های مارک خارجی بیرون آمده از جیبشان در صحن قانون گذاری ملت نیست،بلکه تصویب قوانین درست، ایجاد شرایط مناسب برای آسایش بهتر مردم، آسانتر کردن بروکراسی های طولانی اداری، و مبارزه و مبارزه با فساد، اول از خودشان و سپس در جاهای دیگر است ، تا در ادامه آن با اعتماد عمومی سرمایه های اجتماعی کشور افزایش یابد.

این مهمترین وظایف نمایندگان است که می تواند بزرگترین دهن کجی به دولتمردان آمریکا و شخص ترامپ باشد.مبارزه با دانه درشت ها،بستن گلوگاهای فساد،برخوردهای قانونی با تمام صاحب منصبان متخلف از صدها فندک مارک خارجی سوزاننده تر است .

چهره منفور دولتمردان آمریکا را با زبان عمومی مردم دنیا به آنان نشان دهیم، آتش زدن های این چنینی  را به دیگران بسپارند که سینه چاکان بسیار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار