اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
زینب پارسا فخر

جامعه ی کنونی ما باید ظرفیت پذیرش تمامی افراد را داشته باشد. همچنین بسترهای لازم برای فعالیت ورشد همه ی افراد جامعه از هرجنس،گرایش وسطحی فراهم‌باشد، که متاسفانه جامعه ی ما این ویژگی را بخوبی ندارد.

بدون شک یکی از ملاک های ارزیابی جوامع پیشرفت و توسعه یافته سطح و موقعیت اجتماعی زنان آن جوامع است. متاسفانه در کشور ما زنان و دختران مان آنگونه که شایسته آنان است فرصت های لازم و برابر برایشان بنا بدلایل مختلف فراهم نیست.

علیرغم اینکه آنان از نظر سطح تحصیلات و فراگیری مهارت ها برخی مواقع نیز پیشتاز بوده اند اما متاسفانه همچنان نگاه جنس دومی به زنان‌ در جامعه ی ما حاکم است.

انتظار می رود رویکرد به گونه ای باشد که حداقل بخشی از سهم ۳۰ درصدی که گفتمان قالب جامعه است محقق شود. که این امر در مشروعیت بخشی به نظام نیز تاحد زیادی می تواند مثمرثمر باشد

زنان علیرغم اینکه نیمی از جامعه را تشکیل می دهند اما سهم قابل اعتنایی تاکنون بویژه در سطوح مختلف مدیریتی دراختیار نداشته اند.

 زنان در پست های محوله تاکنون بسیار خوش درخشیده اند و عملکرد موفقی داشته اند و انتظار می رود زنان موفق و توانمندی که در حال مدیریت هستند به عنوان الگویی برای سایر زنان نیز برشمرده شده و دولت مردان با درک صحیحی از توانمندی های این بدنه ی عظیم، جامعه را به سمت تحرک‌ بهتر سوق دهند تا مادامیکه نگاه و طرز تفکر حاکم اصلاح نشود شاهد تحولات و تغییر در این‌ بخش مهم از جامعه نخواهیم بود.

باید پذیرفت هرچه زنان ودختران‌ما توانمندتر باشند خانواده ها و فرزندان سالم وآگاهی نیز پرورش خواهند یافت وجامعه از بسیاری از آسیب ها مصون خواهند ماند، در وهله ی اول توانمندسازی و درگام بعدی استفاده ی شایسته و مناسب از زنان باید در دستور کار باشد. این الزامی حیاتی برای نظام جمهوری اسلامی قلمداد می شود.

اما این توانایی ها و پتانسیل ها اگر نادیده گرفته شوند جامعه ی زنان بنا به دلایلی مانند اعتیاد خودو یا همسرانشان،نداشتن خانواده ای سالم، عدم داشتن‌ تخصص و استقلال مالی و تحصیلات دچار مشکل می شوند که البته وجود مکان های امن از عمیق شدن مشکلات وبروز فجایع بعدی می کاهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار