شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

سایت رهیاب نوشت : با این اختیار اندک که به اندازه دفتر شهردار هم نمی باشد کدام سرپرست می تواند روند خدمات رسانی در کلانشهر اهواز را حفظ کند و یا ارتقا بخشد؟ مدیری که نمی داند تا کی هست و نمی تواند کوچکترین تغییری در شهرداری ایجاد کند کدام مولفه های مدیریتی را برای تسلط و کنترل سازمانی در اختیار دارد؟

تکراری ترین اتفاق ممکن درشهرداری اهوازانتخاب سرپرست است مساله ای که در شوراهای گذشته شهر اهواز بارها تبدیل به عادت شده بود و شورای چهارم هم برای اینکه نشان دهد رویکرد متفاوتی با شوراهای گذشته اهواز ندارد در همین ابتدای کار برای مدیریت شهرداری تن به انتخاب سرپرست داد.

حتما گفته می شود که مگر سرپرست چه ایرادی دارد حداقل بهتر از این است که شهرداری بدون مدیر باشد، ولی کدام سرپرست؟ به این جملات دقت کنید:

رئیس شورای شهر اهواز در مراسم معارفه سرپرست شهرداری گفت: سرپرست شهرداری اهواز نیز تا صدور حكم شهردار جدید اهواز از وزارت كشور، حكم سرپرستی خود را دریافت كرده و به كار مشغول خواهد شد. انتظار می‌رود سرپرست شهرداری همكاری كرده و در این مدت هیچ‌گونه عزل و نصبی انجام ندهد و به هیچ عنوان نیروی جدیدی در این مدت استخدام نشود تا شهردار مشغول به كار شود.

در ادامه برنامه محمد صفری سرپرست شهرداری اهواز گفت : بنا نداریم در این دوره تغییر و تحول و یا عزل و نصب نگران کننده داشته باشیم و تنها در شرایط اضطرار دست به تغییر می‌زنیم.

پرواضح است که  سرپرست شهرداری دو عامل مهم مدیریتی را به نام زمان و منابع انسانی همسو در اختیار ندارد و حتی برخی خبرها حاکی است در جلسه انتخاب شهردار از طرف شورا به سرپرست گفته شد حق ثبت قرارداد جدید را هم ندارد، با این اختیار اندک که به اندازه دفتر شهردار هم نمی باشد کدام سرپرست می تواند روند خدمات رسانی در کلانشهر اهواز را حفظ کند و یا ارتقا بخشد؟ مدیری که نمی داند تا کی هست و نمی تواند کوچکترین تغییری در شهرداری ایجاد کند کدام مولفه های مدیریتی را برای تسلط و کنترل سازمانی در اختیار دارد؟

موضوع دیگر در بحث سرپرست شهرداری عدم موافقت سیدخلف موسوی شهردار منتخب برای حضور به عنوان سرپرست بود پیشنهاد می شود محمد صفری مدیر جوانی که در عنفوان جوانی سه بار سابقه حضور در راس مدیریت شهری اهواز را البته به عنوان سرپرست پیدا کرده است فرصتی را با سید خلف در خصوص اینکه چرا وی سرپرستی شهرداری را نپذیرفته است به مشورت بپردازد و از او بپرسد آیا حضور چند باره به عنوان سرپرست شهرداری اهواز سابقه ای درخشان در دوران مدیریتش ثبت می شود؟پیام این حضور مکرر برای شهروندان اهوازی چیست؟

خلاصه مطلب اینکه، در اهوازشورا برای تسلط بیشتر بر شهرداری گزینه سرپرست به شهردار ترجیح می دهد نظارت شورا خوب است ولی کدام شورا؟

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
comment
0
1
comment انتخاب سرپرست به این دلیل است که شهرداران کلانشهرها با حکم وزیر کشور به کار مشغول میشوند. و طبق قانون سرپرست نیز باید از شهرداری باشد (بدلیل اینکه شهردار جدید از بدنه شهرداری نیست)
گرچه بنده هم مانند بسیاری از مردم مخالف شهردار جدید هستم و ایشان را حتی برای معاونت شهرداری هم مناسب نمیدانم ولی خوب است اول اطلاعات داشته باشید بعد این همه خط به رشته تحریر در بیاورید دوست عزیز.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار