شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار از تشکیل جلسه ی بازنگری در قیمت تخم مرغ در چند روز آینده خبر داد و گفت: این گرانی ناشی از گران فروشی نیست، مشکل نرسیدن نهاده های دامی است.

هدایت الله اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران در گفتگو با خبرنگار بازار خبر در رابطه با گرانی این هفته تخم مرغ گفت : در پاسخ به همه مراجعات و اعتراضات شهروندان باید بگویم که ما هم منکر گرانی نیستیم اما این گرانی ناشی از گران فروشی نیست ، به طور مثال 75 درصد از قیمت نهایی تمام شده تخم مرغ به نهاده های آن برمی گردد و وقتی که این سهم 75 درصدی (قیمت نهاده ها) 2 برابر می شود به طور حتم روی قیمت ها تأثیر می گذارد.

وی در ادامه از تشکیل جلسه بازنگری در قیمت ها خبر داد و گفت : مسئولان در تلاش هستند در این چند روز جلسه ای را در راستای بازنگری در قیمت ها تشکیل دهند و شهروندان مطمئن باشند که با اختصاص نهاده های دامی و برخی مواد مورد نیاز در این بخش قیمت ها کنترل می شود.

اصغری افزود :‌ البته تا به امروز نهاده ها به دست تولید کنندگان نرسیده و ارز مرجع 1226 تعیین تکلیف نشده است ولی خبرهای رسیده حاکی از گشایش در این زمینه تا آخر هفته است. این در حالی است که قیمت ذرت و سویا در بازار خیلی افزایش پیدا کرده و مرغدارها در بحث تأمین نهاده ها مشکل دارند هر چند که ما در جلسه ای که دیروز در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده بود مقرر شد که همکاران ما در شرکت پشتیبانی امور دام در این هفته مقداری نهاده در اختیار ما بگذارند تا بازار کمی به تعادل برگردد.

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار شرایط تولید را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر مشکل موجودیتی کالا نداریم اما قیمت های بازار متأثر از قیمت نهاده هاست هر چه نهاده ها گران تر باشد به تبع آن روی قیمت نهایی محصول هم تأثیرگذار است اگر نهاده ها با قیمت مناسب تری در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرند محصول نهایی هم با تعادل نسبی قیمت روانه بازار مصرف کننده می شود.

وی در پایان تصریح کرد : امروز دولت باید تصمیم قاطعی برای تعلق ارز مرجع به امور نهاده ها که مستقیم با قیمت بازار ارتباط دارد بگیرد ، البته قرار بر این شده است که ارز 1226 را اختصاص دهند و اگر صورت بگیرد بزرگترین مسئله تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ حل می شود و بازار اکنون که دچار بی برنامگی و آشفتگی قیمت ها شده به تعادل می رسد ، مسئله این است که حتی اگر نهاده ها را با ارز مبادله 2447 هم وارد کنیم قیمت های حاصله از قیمت هایی که امروز در بازار خرید و فروش می شود خیلی کمتر می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار