شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
چندي است كه مسوولان ورزش به خصوص در راس‌شان مديركل ورزش استان براي پيشرفت ورزش و بسط و توسعه اين پديده سلامتي‌بخش و جامعه‌ساز، در رشته‌ها و رده‌هاي مختلف تلاشي روزافزون دارند

در گردهمايي مسوولان، سرپرستان و مربيان ورزش بانوان و گروه كثيري از بانوان ورزشكار كه با حضور حميدرضا گرشاسبي، مديركل ورزش و جوانان استان تشكيل شد با مطرح شدن بعضي از دردها و مشكلات از سوي دست‌اندركاران ورزش بانوان، مديركل ورزش و جوانان طي سخنراني كوتاه قول‌هاي مساعدي در زمينه تلاش براي تعميم و گسترش ورزش بانوان داد و به ضرورت تهيه وسايل و امكانات براي بانوان ورزشكار اشاره كرد.

چندي است كه مسوولان ورزش استان و افراد ذيربط و به خصوص در راس‌شان مديركل ورزش استان براي پيشرفت و گسترش ورزش و بسط و توسعه اين پديده سلامتي‌بخش و جامعه‌ساز، در رشته‌ها و رده‌هاي مختلف تلاشي روزافزون دارند و با جديت و كوششي بي‌حد از دنبال كردن و پيگيري قضايا، غفلت مي‌ورزند، صدالبته دنبال نمودن هر كاري براي حصول نتيجه و بازدهي از ضروريات است و به طور كلي شيوه‌اي پسنديده و مورد طبع همه افراد از علاقه‌مند ورزش گرفته تا ورزشكار، مربي، داور و امثالهم.

حالا نتيجه تلاش‌ها و فعاليت‌ها تا چه اندازه موفق بوده و به كدامين نتايج مطلوب دست يافته است، بحث ما رادر برنمي‌گيرد. سخن از آن است كه مديركل ورزش استان طي ماه‌هاو هفته‌ها و روزهاي اخير در نشست‌ها، جلسات گردهمايي و بازديدها از امكانات ورزشي در نقاط مختلف استان بيشتر از هر چيز در راه‌اندازي ورزش به طور چشمگيري به گسترش و توسعه و احداث تاسيسات جديد، تهيه وسايل و امكانات مورد نياز تكيه كرده است. حق‌الانصاف براي رشد بيش از اين ورزش استان خصوصا ورزش بانوان تلاش‌هاي ماندگاري از خود به جا گذاشته‌اند كه صدالبته هر جا سخن از تاسيسات و امكانات و احداث سالن‌هاي جديد ورزش و موارد مختلف مربوط به اين پديده است، به آقايان ورزشكار اختصاص دارد. جاي هيچ شك و ترديدي نيست كه در اين زمينه بيشتر ورزشكاران مرد در نظر هستند تا ورزشكاران بانوان، البته انصاف نيست اگر اشاره نشود كه اگر صحبتي از بانوان ورزشكاران به ميان نمي‌آيد دليل بر اين است كه اصولا براي اين گروه حقي در نظر گرفته نمي‌شود و آنان از ياد رفتگان هستند كه باز هم صدالبته اين حق و حقوق درصد ناچيزي را به خود اختصاص مي‌دهند، زيرا اگر براي آقايان ورزشكار حدود 99 و چند درصد حق قائل شويم براي زنان بيش از چند درصدي از اين حق باقي نمي‌ماند. به اين صورت كه اگر سالن سرپوشيده‌اي براي تمرين‌ها و مسابقات و اصولا ورزش آقايان در نظر گرفته مي‌شود احتمالا اين سالن ورزشي در هفته چند ساعتي هم در اختيار بانوان گذاشته مي‌شود كه همان دونوع درصد اشاره شد، اعمال مي‌شود. منظور اين است كه سالن كلنگ به زمين زده شد يا در حال احداث و يا اولين آجرش بنا نهاده مي‌شود به نام آقايان ورزشكاراست.

ضمن آنكه بانوان هم مي‌توانند از سالن ياد شده استفاده كنند، البته اين مهم به شرط و شروط است و طبق برنامه‌اي كه تنظيم مي‌شود هفته‌اي يكي- دو بار هر جلسه يكي- دو ساعت نهايتا سه ساعت! مخلص كلام، اگر قرار است به ورزش بانوان اهميت داده شود و بانوان به سوي ورزش جلب و جذب شوند بايد زيربناي اين توجه و اهميت را مستحكم كرد و اين زيربنا چيزي نيست جز اختصاص دادن چند سالن به ورزش بانوان استان خوزستان .

بايد گفت كه همه بايد دست به دست هم بدهند و با اتحاد و همدلي خود با برنامه‌ريزي مدون شده و كارشناسانه افراد خبره ورزش ديار كارون حركت هايي ماندگار براي رفع معضلات و مشكلات ورزش بانوان انجام دهيم. همه اهالي ورزش بانوان چشم انتظار حل مشكلات ريز و درشت بوده و هستند و اميد مي‌رود در سالجاري ورزش بانوان خوزستان به شكوفايي و رشد دوباره خود دست يابند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
comment
0
0
comment ان شاالله آقای منصور قمر فرد دلسوز و زحمتکش ورزش استان که زحمت بسیاری برای ورزش بانوان کشیده میشه مدیرکل ورزش و جوانان استان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار