اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
عضو هیات موسسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان گفت: موزه هنرهای معاصر باید به هنرمندان بازگردد اما اگر استاندار و دیگر مسئولان نمی‌خواهند در این راه به دکتر جوروند (مدیر کل ارشاد خوزستان) کمک کنند به ایشان اطلاع دهند تا اسم موزه هنرهای معاصر از سر در این مکان برداشته شود و به هر نامی که می‌خواهند اسم آن را تغییر دهند.
سید جلال خراسانی تاکید کرد: استاندار و برخی مسئولان محترم خوزستان اعلام کرده بودند طی مدت شش ماه تمام مشکلات را برطرف کرده و موزه هنرهای معاصر را دوباره به جامعه فرهنگی و هنری بازمی‌گردانند اما از آن شش ماه مدت‌ها گذشته و اقدامی نشده است. 

وی با بیان این که موزه هویت فرهنگی و هنری هر استانی است اما هنرمندان خوزستانی به خصوص هنرمندان اهوازی از وجود این موزه بی‌بهره‌اند خاطرنشان کرد: طی این مدت که هنرمندان به آن "تلاش هزار روزه" می‌گویند محمد جوروند (مدیر کل ارشاد خوزستان) تلاش‌های بسیاری در خصوص بازپس‌گیری این مکان انجام داد. ضمن این که تمام این مسایل قبل از حضور دکتر جوروند در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاده است و قراردادی کاملا غیرمتعارف برای واگذاری موزه بسته شده است. از این رو، تمامی این مشکلات از سوی مدیران اسبق اداره کل ارشاد بوده است. 

این هنرمند هنرهای تجسمی درخصوص علت خواسته هنرمندان و جامعه فرهنگی خوزستان مبنی بر بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی افزود: در حال حاضر شاهد برپایی جشن‌ها و مراسمی در موزه هنرهای معاصر اهواز هستیم که هیچ ربطی به موضوع هویت واقعی موزه و هنر ندارد. این در حالی است که موضوع فرهنگ و هنر باید در جامعه ما مانند دیگر جوامع به دغدغه تبدیل شود و در اولویت تمامی کارها قرار گیرد. 

عضو هیات موسسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز یادآوری کرد: طبق قوانین باید در این مکان کارهای فرهنگی و هنری از جمله نمایش آثار هنرهای تجسمی، در قالب‌های متفاوت و امروزی، جلسات و نشست‌های پژوهشی هنری در دنیای معاصر طبق تعاریف موزه‌های هنرهای معاصر و... برگزار شود و صرفا نباید به دلیل این که یک مکان بزرگ و استاندارد وجود دارد هر برنامه غیرمرتبطی را به آن نسبت داد و برگزار کرد. با این حال، بعد از تمامی اقدامات صورت گرفته پرونده موزه هنرهای معاصر به دادگاه ارجاع داده شده و در حال بررسی است. 

خراسانی با بیان این که این حق تمامی هنرمندان خوزستانی است که در خصوص تغییر هویت و کاربری موزه هنرهای معاصر اهواز اعتراض کنند اظهار کرد: اهمیت ندادن به مراکز فرهنگی هنری باعث شده تا مکان‌های فرهنگی هنری کاربری آنها تا حدی عوض شود. اگر از مکانی که هویت آن حفظ شده باشد در جهت فرهنگ‌سازی استفاده کنیم خیلی از مسایل فرهنگی جامعه حل خواهد شد و جامعه به سمت رشد یافتگی و توسعه فرهنگی حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: موزه هنرهای معاصر در تمامی کشورها خانه هنرمندان و محل تجمع مردم است تا مردم با فرهنگ و هنر جامعه، کشور و حتی جوامع دیگر آشنا شوند اما متاسفانه تنها استان خوزستان است که از این مکان فرهنگی و تخصصی بی‌بهره مانده است. 

عضو هیات موسسه انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با اشاره به این که فرهنگ هر جامعه‌ای از موزه‌های آن نشات می‌گیرد گفت: همیشه باید موزه‌ای باشد تا مردم اطلاعات گذشته و حال خود را از آن کسب کنند تا بتوان به وسیله آن در جهت پیشرفت فرهنگی و هنری گام برداشت زیرا این هنر است که فرهنگ را به صورت صحیح می‌سازد. بنا‌براین چراغ راه را باید به هنرمندان سپرد و به آنها اعتماد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار